Masinile electrice nu mai sunt de ceva timp o noutate. Majoritatea producatorilor lucreaza la un astfel de model, cu mai multa sau mai putina daruire. Dar motocicletele electrice sunt ceva mai rare. Iar modelul MotoCzysz E1pc se lauda a fi cea mai puternica si mai avansata dintre ele.
Si asta pentru ca bateriile Li-Po cu care este dotata, in numar de zece, au o capacitate de 12.5 KW (de zece ori mai mare ca la o Toyota Prius), si pot fi schimbate foarte facil. Iar motorul electro-magnetic este racit cu ulei si in ciuda dimensiunilor reduse dezvolta 100 de cai si poate propulsa motocicleta pana la o viteza maxima de 225 Km/h. Si arata extraordinar.
joi, 15 iulie 2010
Ai baut? Masina nu mai porneste…
In timp ce pe la noi prin tara guvernul incearca sa duca poporul pe o cale mai buna, americanii invetesc in tehnologii care ar putea face soferitul mai sigur, atat pentru sofer cat si pentru ceilalalti participanti la trafic. Ceea ce se doreste, de fapt, e implementarea unui sistem de detectie a alcoolului din aerul expirat, integrat direct in masina, care sa nu permita pornirea acesteia.Conform statisticilor, in Statele Unite ale Americii, 12.000 de persoane au murit in 2008 in accidente rutiere cauzate de consumul de alcool. Asa ca s-au gandit ca o solutie viabila la aceasta problema se leaga strict de pornirea masinii. Daca aceasta nu porneste nu poti pleca. In 2008 s-a inceput acest proiect cu o finantare initiala de 10 milioane de $.
Momentan proiectul ruleaza cu 2 milioane de $ pe an din care jumatate sunt suportati de NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) si jumatate de Auto Alliance (formata momentan din 11 producatori de masini) dar ar avea sanse sa primeasca finantari suplimentare (pana la 12 milioane $ pe an) daca Senatul SUA va aproba acest lucru. Daca asta se va intampla, proiectul ar putea deveni realitate chiar anul acesta.
Procedeul, in mare, este simplu. O serie de senzori miros respiratia soferului si niste unde laser analizeaza tesutul uman pentru a detecta existenta alcoolului. Daca acest lucru se intampla masina nu porneste. Totul merge, practic, instant.
Daca acest sistem ajunge sa fie implementat pe masini atunci soferii nu au decat de castigat. In primul rand scapa cu viata iar in al doilea rand scapa si de inchisoare. Sa speram ca vom putea testa asa ceva si in Europa curand.
In Romania cand o sa se ajunga cu asa ceva jumate din joferi ar sta pur si simplu in masini =)) si dau cu picioarele si pumni ca masinutza nu mai porneste =))
Hai odata cu proiectu pentrru ca suna foarte bine pentru toti participanti a trafic !
Momentan proiectul ruleaza cu 2 milioane de $ pe an din care jumatate sunt suportati de NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) si jumatate de Auto Alliance (formata momentan din 11 producatori de masini) dar ar avea sanse sa primeasca finantari suplimentare (pana la 12 milioane $ pe an) daca Senatul SUA va aproba acest lucru. Daca asta se va intampla, proiectul ar putea deveni realitate chiar anul acesta.
Procedeul, in mare, este simplu. O serie de senzori miros respiratia soferului si niste unde laser analizeaza tesutul uman pentru a detecta existenta alcoolului. Daca acest lucru se intampla masina nu porneste. Totul merge, practic, instant.
Daca acest sistem ajunge sa fie implementat pe masini atunci soferii nu au decat de castigat. In primul rand scapa cu viata iar in al doilea rand scapa si de inchisoare. Sa speram ca vom putea testa asa ceva si in Europa curand.
In Romania cand o sa se ajunga cu asa ceva jumate din joferi ar sta pur si simplu in masini =)) si dau cu picioarele si pumni ca masinutza nu mai porneste =))
Hai odata cu proiectu pentrru ca suna foarte bine pentru toti participanti a trafic !
Cea mai rapida masina de serie / Veyron Super Sport a atins 431 Km/h
Si asa a ajuns, din nou, cea mai rapida masina de serie din lume. Cei de la Volkswagen s-au gandit ca trebuie facut ceva, avand in vedere ca recordul de viteza nu mai era detinut de ei, si au “tunat” putin clasicul Bugatti Veyron. I-au mai adaugat inca 200 CP si l-au dus la viteza de mai sus.
Inainte de modificare Veyron avea ‘doar’ o mie de cai putere iar dupa ce au scos Veyron Super Sport acestia s-au transformat in 1200. Au mai adaugat 200 CP, cat o masina de strada extrem de rapida. Diferentele n-au fost mari, vazute de la distanta, insa daca e sa ne uitam mai indeaproape sunt uimitoare. Super Sport a atins viteza de 425.44 Km/h cand a fost condus cu vantul in fata, pe pista din Ehra-Lessien, Germania. Cand incercarea s-a facut cu vantul din spate a atins viteza de 431.68 Km/h.
Versiunea de productie va avea sub capota cei 1200 CP, un cuplu de 1500 Nm si va fi limitata la viteza maxima de 412.8 Km/h. Asta pentru a proteja cauciucurile. A fost imbunatatit si controlul masinii prin optimizarea suspensiilor si a directiei. Pentru a ajuta propulsorul de 8 litri sa produca o asemenea putere au fost folosite patru turbo-uri si intercooler-e mai mari.
Super Sport se va alatura productiei de serie Veyron-ului si Grand Sport-ului in toamna acestui an. Pretul nu este inca dezvaluit dar e prea putin semnificativ. Oricum se stie foarte bine ca VW iese in pierdere, doar pentru a demonstra ca se poate.
Pana la acest moment s-au vandut 260 Veyron-uri si 35 Grande Sport-uri. Cel putin un Veyron e in Romania. Asta daca nu l-a vandut, acum cu dublarea impozitului. :)
Inainte de modificare Veyron avea ‘doar’ o mie de cai putere iar dupa ce au scos Veyron Super Sport acestia s-au transformat in 1200. Au mai adaugat 200 CP, cat o masina de strada extrem de rapida. Diferentele n-au fost mari, vazute de la distanta, insa daca e sa ne uitam mai indeaproape sunt uimitoare. Super Sport a atins viteza de 425.44 Km/h cand a fost condus cu vantul in fata, pe pista din Ehra-Lessien, Germania. Cand incercarea s-a facut cu vantul din spate a atins viteza de 431.68 Km/h.
Versiunea de productie va avea sub capota cei 1200 CP, un cuplu de 1500 Nm si va fi limitata la viteza maxima de 412.8 Km/h. Asta pentru a proteja cauciucurile. A fost imbunatatit si controlul masinii prin optimizarea suspensiilor si a directiei. Pentru a ajuta propulsorul de 8 litri sa produca o asemenea putere au fost folosite patru turbo-uri si intercooler-e mai mari.
Super Sport se va alatura productiei de serie Veyron-ului si Grand Sport-ului in toamna acestui an. Pretul nu este inca dezvaluit dar e prea putin semnificativ. Oricum se stie foarte bine ca VW iese in pierdere, doar pentru a demonstra ca se poate.
Pana la acest moment s-au vandut 260 Veyron-uri si 35 Grande Sport-uri. Cel putin un Veyron e in Romania. Asta daca nu l-a vandut, acum cu dublarea impozitului. :)
Nu site-urile XXX sunt cele virusate
Saptamana trecuta va anuntam ca ICANN a aprobat activarea domeniilor de internet .xxx. Tot atunci spuneam ca statisticile arata ca 25% din cautarile de pe internet contin cuvantul “sex”. Studii recente au dus la concluzia ca o treime din site-urile de pe internet ar putea fi bazate pe continut pornografic. Unii spun ca aceste site-uri contin virusi, Avast ii contrazice.
Avast a realizat un studiu prin care a scanat diferite site-uri de pe internet. Rezultatul a fost destul de interesant. Multi se asteapta ca site-urile XXX sa contina malware. Eh, nu a fost chiar asa. Pentru fiecare site XXX virusat Avast a mai gasit inca 99 de site-uri non-pornografice care contineau malware.
Chiar site-uri la care v-ati fi putut astepta mai putin sa fie periculoase, site-uri de companie, au fost gasite ca fiind compromise. Unul dintre acestea era site-ul Vodafone UK unde, la sectiunea smartphone-uri, erau introduse in codul HTML script-uri menite sa profite de pe urma celor care nu si-au facut update-urile de Windows si au lasat o portita deschisa.
Asadar, premisa nu e adevarata iar acea treime de site-uri din internet e mai curata decat restul. Cel putin asa spun specialistii. Dar acesta nu e un indemn la cautarea de site-uri porno. :)
Avast a realizat un studiu prin care a scanat diferite site-uri de pe internet. Rezultatul a fost destul de interesant. Multi se asteapta ca site-urile XXX sa contina malware. Eh, nu a fost chiar asa. Pentru fiecare site XXX virusat Avast a mai gasit inca 99 de site-uri non-pornografice care contineau malware.
Chiar site-uri la care v-ati fi putut astepta mai putin sa fie periculoase, site-uri de companie, au fost gasite ca fiind compromise. Unul dintre acestea era site-ul Vodafone UK unde, la sectiunea smartphone-uri, erau introduse in codul HTML script-uri menite sa profite de pe urma celor care nu si-au facut update-urile de Windows si au lasat o portita deschisa.
Asadar, premisa nu e adevarata iar acea treime de site-uri din internet e mai curata decat restul. Cel putin asa spun specialistii. Dar acesta nu e un indemn la cautarea de site-uri porno. :)
Facebook provoaca dependenta
Conform unui studiu realizat de Oxygen Media, femeile sunt din ce in ce mai dependente de serviciul de socializare Facebook. Datele arata ca o treime dintre utilizatoarele de Facebook, cand ajung acasa, intai isi verifica pagina, si pe urma se duc la baie sa se spele pe maini. Iar 21% dintre ele intra pe contul lor si dupa miezul noptii.
Jumatate dintre ele nu vad nimic gresit in a avea prieteni de Facebook persoane complet necunoscute, si s-ar intalni cu acestea fara sa se gandeasca de doua ori. Si tot aproape 50% dintre ele incearca sa-si supravegheze prietenul prin verificarea contului acestuia de Facebook.
Studiul a fost facut pe un lot de 1605 femei, cu varste intre 18 si 34 de ani.
Jumatate dintre ele nu vad nimic gresit in a avea prieteni de Facebook persoane complet necunoscute, si s-ar intalni cu acestea fara sa se gandeasca de doua ori. Si tot aproape 50% dintre ele incearca sa-si supravegheze prietenul prin verificarea contului acestuia de Facebook.
Studiul a fost facut pe un lot de 1605 femei, cu varste intre 18 si 34 de ani.
Avion propulsat doar de energie solara
Mijloacele de transport ce folosesc energie alternativa, in special energie solara, au tot fost aduse in discutie de catre noi pe Arena IT. Ne atrage subiectul pentru ca tinteste exact la nevoile noastre de acum inainte. Chiar daca in majoritatea cazurilor a fost vorba despre masini, acum se pare ca propulsia electrica a fost adoptata si la un avion care a pornit intr-o cursa de 24 de ore.
Avionul se numeste, sugestiv, The Solar Impulse si a pornit intr-o cursa de 24 de ore pe data de 7 Iulie, fara combustibil, doar cu soarele deasupra capului. Calatoria a luat start din Geneva, Elvetia, si a avut ca scop sa demonstreze ca energia solara este cu adevarat importanta.
Proiectul a inceput acum sase luni de zile, deci au avut timp sa deruleze nenumarate teste ceea ce a facut cursa de 24 de ore din ce in ce mai putin periculoasa. Avionul are doar un singur loc si e echipat cu 12.000 de panouri solare plasate pe cele doua aripi care in total insumeaza 63 de metri. Avionul este propulsat de patru motoare electrice si pe timp de noapte depinde de incarcarea bateriilor.
Avionul a reusit sa aterizeze in siguranta dupa 26 de ore si 9 minute de zbor si a avut o viteza medie de 23 de noduri (~42 KM/h) iar viteza maxima a fost de 68 noduri (~125 KM/h). Altitudinea maxima a fost de 8564 de metri.
Daca doriti sa fiti la curent cu evolutia proiectului puteti vizita din cand in cand site-ul dedicat, acolo gasiti si informatii suplimentare despre prima calatorie lunga a lui The Solar Impulse.
Avionul se numeste, sugestiv, The Solar Impulse si a pornit intr-o cursa de 24 de ore pe data de 7 Iulie, fara combustibil, doar cu soarele deasupra capului. Calatoria a luat start din Geneva, Elvetia, si a avut ca scop sa demonstreze ca energia solara este cu adevarat importanta.
Proiectul a inceput acum sase luni de zile, deci au avut timp sa deruleze nenumarate teste ceea ce a facut cursa de 24 de ore din ce in ce mai putin periculoasa. Avionul are doar un singur loc si e echipat cu 12.000 de panouri solare plasate pe cele doua aripi care in total insumeaza 63 de metri. Avionul este propulsat de patru motoare electrice si pe timp de noapte depinde de incarcarea bateriilor.
Avionul a reusit sa aterizeze in siguranta dupa 26 de ore si 9 minute de zbor si a avut o viteza medie de 23 de noduri (~42 KM/h) iar viteza maxima a fost de 68 noduri (~125 KM/h). Altitudinea maxima a fost de 8564 de metri.
Daca doriti sa fiti la curent cu evolutia proiectului puteti vizita din cand in cand site-ul dedicat, acolo gasiti si informatii suplimentare despre prima calatorie lunga a lui The Solar Impulse.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)