O multime de mici afaceri dau faliment sau sunt in pragul falimentului acuzand criza financiara si politicile guvernamentale. Pe de alta parte alti mici antreprenori s-ar zice ca au depasit criza iar pentru o parte dintre ei ea nici nu a existat.
Ce anume face diferenta dintre antreprenorii nevoiti sa-si inchida afacerile si cei care detin afaceri de succes? Sintetizand am putea spune ca este vorba despre 7 pasi sau principii care intretin productivitatea si mentin succesul unor afaceri:
1. Uita de criza economica
In loc sa te plangi si sa dai vina pe criza economica concentreaza-te asupra afacerii tale. Ce anume s-a schimbat in comportamentul clientilor tai si cum ii poti face sa cumpere ca inainte. Adapteaza-te noilor pretentii ale acestora. Daca vinzi produse si servicii cu adevarat utile atunci va fi mereu cineva care sa si le doreasca si sa le comande.
2. Nu mai merge pe ghicite
Investeste in sondaje si in comunicarea cu clientii/prospectii tai. Afla chiar de la ei ce anume si-ar dori, care le sunt asteptarile de la produsele si serviciile tale. Doar atunci vei stii ce ai de facut pentru a te adapta.
3. Imbratiseaza tehnologia
Daca nu ai facut-o inca, acum este momentul potrivit. Tehnologia iti poate aduce atat beneficii de imagine cat si costuri mai reduse. E de ajuns sa ne gandim la publicitatea pe internet vs publicitatea stradala sau in mass media, costurile sunt mult mai mici la prima. Internetul poate constitui o piata noua accesibila afacerii tale.
4. Vino cu ceva nou
In loc sa combini intre ele aceleasi produse si servicii pe care le ofereai deja si inainte, vino cu ceva nou pe piata. De exemplu un curs, un manual, un soft, un CD cu documentatie adiacenta produselor si serviciilor pe care le vinzi, ceva ce nu vor gasi decat la tine.
5. Publicitate in medii diverse
Combina diferite forme de publicitate, de exemplu poti combina publicitatea stradala cu publicitatea online sau publicitatea in ziare locale cu panouri publicitare in oras. Scrie articole publicitare in care sa-ti promovezi produsele, incearca si testeaza diferite categorii de promovare.
6. Nu mai face totul de unul singur
Cei care fac totul singuri intr-o afacere nu sunt oameni de afaceri ci liber-profesionisti. Nu ar fi nimic rau in asta daca nu ar insemna un consum urias de timp si energie. Un liber-profesionit nu poate sa tina pasul cu o echipa. Prin urmare ar trebui sa incepi sa te gandesti la formarea unei echipe in firma/afacerea pe care o ai. O echipa inseamna o mai buna concentrare a activitatilor si o putere de munca sporita.
7. Invata continuu
Nu te opri niciodata din citit si invatat lucruri noi. Traim intr-o lume care evolueaza foarte repede, in afaceri informatia este vitala, nu iti permiti sa ramai in urma, te-ar putea costa foarte mult. Fii mereu la curent cu ce se intampla in industria in care activezi, tine pasul cu restul lumii.