Imbunatatirea vanzarilor in sensul cresterii numarului de clienti sau a cresterii frecventei cu care clientii apeleaza la serviciile tale, nu este neaparat legata de costurile de publicitate cat este de legata de strategia generala de marketing si de modul in care iti abordezi afacerea. De aceea am adunat mai jos 4 ponturi sau strategii de marketing menite sa ajute la imbunatatirea vanzarilor, cresterea ROI-ului (recuperarea investitiei) sau a ratei de conversie. Strategiile de mai jos pot fi adoptate atat in cazul unor afaceri online cat si in cazul unor afaceri clasice.
Primul din cele 4 ponturi pentru cresterea vanzarilor este identificarea profilului clientului tau.
Cu alte cuvinte trebuie sa cunosti carui targhet te adresezi, carui segment de piata sau nisa. Ce beneficii spera clientii tai sa primeasca de pe urma produselor sau serviciilor tale? Cauta calitate sau cantitate? Alearga dupa reduceri sau dupa produse exclusiviste? Arunca o privire asupra clientilor pe care ii ai acum, ce fel de oameni sunt? Care le sunt asteptarile si interesele? Coboara-te la nivelul lor, intelege-i si ofera-le produse si servicii pe gusturile lor.
Uneori antreprenorii fac gresala de a incerca sa-si educe clientii, in realitate afacerea trebuie sa se adapteze in functie de cerere, de natura clientului tinta. Odata ce ai identificat profilul clientilor iti va mult mai usor sa vii in intampinarea nevoilor acestora, sa ii faci sa cumpere mai des sau sa vina in numar mai mare.
Mesajul. Mesajul afacerii tale (poate fi inscris si in logo-ul firmei) trebuie sa fie clar si precis si sa spuna totul intr-un text scurt si precis. Clientii nu pierd mult timp sa citeasca ce scrie pe usa unui magazin sau intr-un text publicitar, de aceea mesajul trebuie sa fie scurt, precis si sa atraga imediat atentia.
Reclama. Asigura-ti mereu un buget pentru reclama si foloseste-l in acest scop. Reclama inseamna distribuirea mesajului. Oamenii nu au cum sa afle de tine daca tu nu le spui. Fa-ti reclama ori de cate ori iti permiti. Nu intram acum in detalii, e de la sine inteles ca reclama trebuie adresata clientilor-tinta si de aceea va fi difuzata prin medii si mijloace specifice targhetului caruia te adresezi.
In fine, ultimul pont pentru cresterea vanzarilor este extinderea afacerilor. De acest lucru am vorbit intr-un articol separat, odata ce afacerea s-a dovedit un succes se va avea in vedere posibilitatea extinderii, fie prin diversificarea produselor si serviciilor oferite (se vor oferi produse si servicii conexe, legate de produsul initial), fie prin deschiderea unor noi puncte de desfacere, in aceeasi localitate sau in localitati diferite.
In fiecare sapatamana veti gasi noi articole despre marketing, afaceri sau idei de afaceri, pe blogul nostru. Vizitati-ne periodic si veti avea numai de castigat.
Va dorim sarbatori fericite si succes in afaceri!