Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

duminică, 1 august 2010

Mercedes-Benz S63 AMG



Mercedes-Benz S63 AMG – informaţii oficiale
Mercedes-Benz S63 AMG consumă cu 25% mai puţin, un procent care în viaţa reală înseamnă enorm, mulţi bugetari pot confirma asta...

Mercedes-Benz reuşeşte un lucru extraordinar cu somptuoasa limuzină Mercedes-Benz S63 AMG, adică să ofere performanţe demne de un supercar cu o îmbunătăţire a consumului de peste 25%! Această eficientizare se datorează downsizing-ului şi adoptarea tehnologiei Biturbo, în locul fostului motor V8 de 6.208 cmc, fiind folosit unul de 5.5 litri. Noul propulsor este în versiunea standard mai puternic cu 19 CP şi mai generos cu 170 Nm, oferind 544 CP la 5.500 rpm şi un cuplu de 800 Nm pe plaja de turaţii dintre 2.000 şi 4.500 rpm. Dacă însă se optează pentru pachetul AMG Performance, resursele motorului înseamnă 571 CP şi un cuplu de 900 nm. Marea diferenţă dintre cele două versiuni este dată de presiunea din turbine în cazul AMG Performance aceasta fiind urcată de la 1.0 bar, până la 1.3 bari. Puterea este valorificată de o transmisie SPEEDSHIFT cu 7 trepte, preluată de la SL63 AMG.

Spuneam că are performanţe de supercar acest S Class şi nu îi puteam atribui o altă comparaţie unui "palat pe roţi" care atinge 100 km/h în 4,5 secunde, cu 0,1 secunde mai repede decât BMW 760i fostă cea mai rapidă limuzină cu ampatament standard în absenţa lui Audi S8. Şi nu am vorbit încă de versiunea AMG Performance care reuşeşte să sprinteze spre prima sută în 4,4 secunde, acelaşi timp cu cel al versiunii S65 AMG de 612 CP, care vine însă doar în configuraţia cu ampatament lung. În mod standard, viteza este limitată la 250 km/h, dar pachetul AMG Performance nu aduce doar mai mulţi cai, ci şi îi lasă să zburde în voie, în acest caz viteza de top fiind de 300 km/h. 
Acum partea cu adevărat interesantă vine în dreptul consumului. Cu motorul de 6.2 litri S63-ul îngurgita 14,4 litri la 100 km/h, o valoare foarte mare pentru majoritatea şoferilor, dar una pe care prosperii posesori de limuzină AMG şi-o asumau. Graţie tehnologiei bi-turbo şi a sistemului start-stop, Mercedes-Benz pretinde că a redus consumul cu 3,9 litri, ajungând la un mixt de 10,5 litri la fiecre 100 km parcurşi, conform standardului NEDC. Raportat la BMW 760i, care are aceeaşi putere, servită însă de un V12, S63 AMG este mai economic cu 2,4 litri! Nu doar bavarezii ar trebui să se arate surprinşi de realizarea rivalilor, noul S63 AMG fiind la fel de economic ca un S450, care are însă 200 CP mai puţin. La fel şi emisiile au fost reduse cu 30%, până la nivelul versiunii V8 cu motor de 4.663 cmc adică 244 g per km. Această bijuterie tehnică va fi, la fel ca toate unităţile AMG, produsă manual la uzina Affalterbach şi aşa cum germanii spun va fi vârf de lance al ofensivei eficiente AMG.

Estetic va fi destul de greu de diferenţiat un S63 AMG V8 bi-turbo, faţă de unul de 6.2 litri, singurul semn particular fiind plăcuţele de pe lateral care titrează "V8 Biturbo". De asemenea o dată cu noua uzină de forţă vin şi jantele pe 19 inch cu spiţe triple de culoarea gri titanium. Cei care vor urca în interior, vor putea observa uşoara redesenare a ceasurilor de bord, tot ca şi noutate. Lista de dotări se mai îmbogăţeşte cu un sistem audio super performant Bang&Olufsen BeoSound de 1.200 watt, cu 15 incinte acustice şi un modul de procesară digitală a sunetului pentru o experienţă cât se poate de fidelă unei săli de concert.
Preţurile anunţate pentru această limuzină sunt de 128.800 euro fără TVA. Pachetul AMG Performance mai adaugă din start încă 7.400 euro (fără TVA). Acest model va fi disponibil pe piaţă imediat după expunerea oficială la Salonul de la Paris.