Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

duminică, 20 iunie 2010

Cum sa incepi o afacere cu cel mult 1 000 de euro

Exista multe persoane care au ajuns milionare in euro pornind de la investitii mici, unele chiar sub 1.000 de euro. In Statele Unite unii au ajuns chiar miliardari pornind de la o idee si o suma minima de bani. Personal am citit multe povesti de succes in afaceri, atat romanesti cat si internationale, cu persoane care au pornit de la investitii minime si au reusit sa-si construiasca o afacere solida printr-o combinatie de idei stralucite, capacitati de bun manager, perseverenta, multa munca si noroc (daca vreti sa cititi povesti de succes romanesti cel mai simplu e sa cititi Top Capital, iar international cautati pe Google istoria Microsoft, Apple sau Google de exemplu).



Sigur ca putine afaceri reusesc sa “dea lovitura” si sa transforme o investitie minima intr-un business de anvergura, de aceea tinta mea nu este de a va arata o cale prin care sa ajungeti milionari neaparat (desi nu este exclus!), ci un model de afacere viabil, care sa va aduca un venit lunar decent cu o investitie financiara mica.



In general cu 1.000 de euro este foarte greu sa deschideti o afacere care sa se bazeze pe productie, intrucat majoritatea afacerilor de acest fel presupun un spatiu predestinat, aparatura de multe ori scumpa, etc. (exista bineinteles exceptii, gen manufactura, software sau alte produse unde primeaza drepturile de autor). Deasemenea, in cele mai multe cazuri, 1.000 de euro nu este suficient nici pentru a deschide o afacere clasica in domeniul comertului din cauza aceleiasi limitari care apar la asigurarea unui spatiu, cumpararea marfii initiale, casa de marcat, etc. Cel mai accesibil domeniu unde se pot porni afaceri cu sume mici de bani este cel al serviciilor, unde aveti foarte multe posibilitati de a reusi: servicii de consultanta (contabila, financiara, IT, juridica, etc), servicii de tip service (reparatii electronice/electrocasnice, ceasuri, calculatoare, diverse aparaturi), firme de curatenie, paza, instalare diverse aparaturi, training, publicitate, amenajari, etc. Piata de servicii in Romania este in plina dezvoltare, iar firmele care ofera servicii de calitate sunt destul de putine inca.



Cel mai bine este sa va ganditi ce v-ar placea sa faceti (preferabil un domeniu in care sa aveti pregatire/experienta) si sa studiati concurenta din domeniul respectiv si posibilitatile dumneavoastra de a oferi servicii mai bune sau mai competitive. Daca pentru a incepe afacerea trebuie sa va lasati de serviciul actual, adunati intai o suma de bani care sa va asigure cheltuielile pe cateva luni de zile (recomandat cam 6 luni), in caz ca afacerea nu da “roade” imediat. Deasemenea tineti cont de partea juridica a afacerii - cheltuielile si durata infiintarii unei firme, persoane fizice autorizate sau asociatie familiala (in general nu ar trebui sa depaseasca 1.000 RON pentru un SRL, PFA si AF fiind mai ieftine, iar durata cateva saptamani in functie de cat de repede adunati toate actele).



O afacere moderna si cu un potential foarte bun poate fi realizarea unui site web, prin intermediul caruia sa oferiti servicii sau chiar sa faceti comert, intrucat spre deosebire de comertul clasic, nu aveti nevoie de un spatiu de depozitare/vanzare si nici nu e neaparat sa aveti un stoc de produse si mai multi vanzatori. Un astfel de site poate fi administrat de acasa prin intermediul internetului, iar daca vindeti anumite produse acestea pot fi livrate printr-o firma de curierat sau prin Posta Romana. Banii ii puteti incasa online de pe un card bancar, la livrarea produsului sau prin ordin de plata (in functie de bugetul si profilul afacerii). Tot ce trebuie sa faceti este sa gasiti un segment de piata cu potential si sa contactati o firma de webdesign pentru a va asista in gasirea solutiei potrivite si implementarea ei. Chiar si promovarea unei astfel de afaceri se face de obicei online, cu ajutorul motoarelor de cautare, schimburilor de linkuri sau a campaniilor de publicitate online.



Ca si in alte investitii, timpul este un factor esential si in cazul unei afaceri personale - demararea ei la momentul potrivit, rabdarea pentru a obtine rezultatele dorite sunt esentiale, dar si munca sustinuta, reinvestirea profitului pentru a creste afacerea, dezvoltarea capacitatilor dumneavoastra de managment si marketing.

Sursa : www. economice. ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu