Totusi, poate o sa va para paradoxal, dar nu ideile de milioane ne lipsesc, cele mai multe afaceri esueaza din cauza sistemului. Sistemul pe care sunt construite omite unul sau mai multe din principiile de baza ale unei afaceri. Idei de afaceri exista pretutindeni in jurul nostru, tot ceea ce trebuie sa facem este sa invatam sa le descoperim si sa alcatuim un sistem care sa scoata milioanele din idei, care sa le faca cu adevarat profitabile. Acesta este princpiul dupa care au aparut toate marile companii. Multi oameni au idei bune cu care incep o afacere si cu toate astea afacerea lor nu da rezultatele scontate, acest lucru se intampla in 93% din cazuri datorita faptului ca respectivii intreprinzatori au uitat sa conceapa si un plan de afaceri adecvat in jurul acelei idei. De aceea tinem sa subliniem faptul ca o idee de milioane nu e de ajuns pentru a si aduce milioane.
De asemeni trebuie stiut ca exista un numar infinit de idei bune de afaceri, am putea spune ca lumea e plina de idei de afaceri. Uitati-va la marile companii: unele obtin veniturui fabuloase din bauturi racoritoare,altele din hamburgeri, altele din materiale de constructii, altele telecomunicatii si asa mai departe. Aproape orice nevoie proprie speciei umane poate fi transformata intr-o afacere de milioane. Priviti in jurul dumneavoastra, ce nevoi credeti ca ati putea satisface? Thomas Edison a fructificat nevoia omului de a avea lumina electrica, asa a aparut becul-si in jurul lui o companie de milioane de dolari-; in secolul trecut cineva a fructificat nevoia oamenilor de a avea o afacere cu riscuri mici, usor de demarat si intretinut care sa poata fi practicata in timpul liber, asa a aparut industria marketingului in retea, nevoia de comunicatii a dat nastere la aparitia internetului si exemplele pot continua la infinit. Nu trebuie neaparat sa fiti inventator, sa descoperiti ceva ce ar schimba fata lumii pentru a deveni un om de afaceri de succes dar va fi necesar ca produsul dumneavoastra sa raspunda unei nevoi reale.
Opriti-va asupra domeniului de activitate in care excelati, acel domeniu care va atrage cel mai mult si la care sunteti "cel mai bun", trebuie sa fie ceva ce va pasioneaza si va atrage in mod special, ce credeti ca ar mai putea fi adaugat, ce inovatie ati putea sa realizati in asa fel incat sa raspunda nevoilor pietei? Nu trebuie sa va grabiti, uneori este nevoie de zile intregi pentru a descoeri "piatra filosofica". Daca deja aveti in jurul dumneavoastra o echipa, puteti sa va alegeti ca tema de lucru cautarea ideilor de afaceri. De exemplu, la fiecare sfarsit de saptamana, fiecare din membrii echipei sa se gandeasca cateva zeci de minute la o idee de afaceri, apoi, dupa ce fiecare a asternut pe hartie "ideia de milioane de dolari", sa aiba loc o selectie a celor mai bune idei iar in final sa va concentrati asupra uneia dintre ele, aceea care vi se pare cea mai buna. Alcatuiti planul, verificati noutatile din domeniul la care se refera ideia respectiva, incercati sa stabiliti dificultatile ce ar putea aparea in punerea in practica a planului si cum le veti putea depasi, apoi treceti la treaba. Intregul proces poate dura mai putin de o saptamana. Puteti repeta aceasta activitate ori de cate ori credeti ca e nevoie. Nu uitati ca orice idee/produs trebuie sa vina in intampinarea unei nevoie reale, degeaba vom concepe un produs (fie el si de calitate) daca nimeni nu va fi dispus sa-l cumpere. Oamenii (poate doar cu exceptia catorva cunostinte apropiate), nu vor cumpara niciodata de la dumneavoastra de dragul afacerii dumneavoastra daca produsul pe care il promovati nu vine in intampinarea uneia din nevoile lor. Cu alte cuvinte este vital sa existe o cerere pentru ideea dumneavoastra.
Mai jos va prezentam cateva idei de afaceri care au venit in intampinarea unor nevoi reale. Poate ca aceste exemple va vor stimula in procesul cautarii de idei de afaceri ( in cazul in care nu v-ati hotarat inca sa incercati vre`unul din ponturile fierbinti oferite in acest material). Ideile de afaceri nu trebuie neaparat sa fie noi sau originale, idei de afaceri gasiti pretutindeni in jurul dumneavoastra, trebuie doar sa aveti un sistem adecvat care sa le puna in practica.
Afaceri bazate pe prestari de servicii : administrarea de imobile, servicii de curatatorie , gradinite si scoli private , parcuri de distractii, etc. In majoritatea cazurilor astfel de afaceri necesita investitii importante si o multime de autorizatii de functionare. Depind foarte mult de zonele puternic urbanizate unde exista cerere pentru serviciile respective.
:Afaceri bazate pe productia si comercializare de produse agricole : de la ancestrala agricultura si crestere a animalelor autohtone pana la mult trambitatele afaceri cu melci, ciuperci, struti, piscicultura etc. Si acest tip de afacere necesita investitii initiale semnificative(cateva mii de dolari), plus mult spatiu si cunostinte zootehnice si agrotehnice. De asemeni este nevoie de o piata suficient de mare si stabila pentru o astfel de afacere. Sfatul meu este sa analizati toate datele problemei daca vreti sa porniti o astfel de activitate si sa nu va lasati pacalit de marile posibile-venituri.
Afaceri care au pornit de la o pasiune: obiecte de arta,colectionism, etc.De la celebrul magazin de antichitati pana la posesorii unor galerii de arta, acesti oameni de afaceri sunt de cele mai multe ori ei insisi pasionati de articolele pe care le comercializeaza, acesta este un atu daca luam in considerare faptul ca o activitate facuta cu multa pasiune este mult mai prolifica decat una facuta fara o motivatie interna. Obiectele comercializate sunt in general scumpe dar nici clientii nu sunt prea numerosi. Daca doriti sa va lansati intr-o astfel de afacere ar fi bine sa studiati cu atentie piata si sa nu va rezumati la un simplu magazin traditional ci sa incercati si comertul pe internet.
.
Comertul cu amanuntul. In aceasta categorie intra toate punctele de desfacere cu amanuntul, de la popularul magazin de la coltul strazii pana la marile complexe. Necesita investitii destul de insemnate si este nevoie de o buna gestiune si organizare financiara, afara de o serie de aprobari si autorizatii, cu alte cuvinte "munca nu gluma".
Afacerile online. Nu vom vorbi prea multe despre acest gen de afaceri deoarece subiectul a fost si va mai fi dezbatut si in alte articole. Precizam doar ca sunt tot mai multe siteruile comerciale care isi fac aparitia pe internet in fiecare zi, ar fi bine sa nu neglijati acest remarcabil instrument care este internetul.
Acestea sunt doar cateva exemple din infinitele tipuri de afaceri care le intalnim oriunde in jurul nostru, oriunde in lume. Aproape orice activitate umana a dat nastere unor afaceri si procesul e departe de a se incheia. Priviti in jurul vostru. De ce anume considerati ca au nevoie oamenii? Ce cauta ei? Dati-le produsul pe care si-l doresc si va vor rasplati din plin.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu