Profitabilitatea unui website se masoara in doi factori principali: traficul si rata de conversie. Traficul stim cu totii ce inseamna, numarul total al vizitatorilor site-ului intr-un anumit interval de timp. Rata de conversie este procentul de vizitatori care prin actiunile lor pe site, iti genereaza venituri (fie ca vorbim aici despre comandarea unui produs sau de faptul ca dau click pe reclamele afisate). Daca dintr-o 100 de vizitatori unul singur lanseaza o comanda, rata de conversie a site-ului tau este 1%. Daca 8 din acei 100 dau click pe reclamele afisate pe site-ul tau, atunci rata de conversie este 8% si asa mai departe.
Prin urmare, pentru a-ti creste veniturile ai doua optiuni principale: fie cresti numarul de vizitatori, fie iti maresti rata de conversie. Mai jos vom vorbi despre 3 ponturi pe care le poti pune in aplicare pe site-ul tau pentru a-ti creste rata de conversie si, implicit, profitabilitatea site-ului.
1. Afisaza sursele de monetizare cat mai aproape de partea de sus (de header).
Daca vrei sa te asiguri ca toti vizitatorii vor vedea reclamele sau produsele tale trebuie sa stii sa le captezi atentia de prima data cum ajung pe pagina ta. Nu ii lasa pe ei sa caute prin tot site-ul pana ce ajung la sectiunile comerciale ale site-ului, foarte multi nici macar nu se obosesc sa citeasca ce este mai jos de nivelul cursorului. Inca de la intrarea pe site pune-le in fata oferta ta (fie ca e vorba de produse si servicii proprii sau de produse afiliate/reclama).
2. Indeamna-i la actiune
Cu exceptia cazurilor in care afiliatii specifica sa nu faci acest lucru, vizitatorii trebuie sa afle repede ce anume astepti de la ei. Indeamna-i sa cumpere, indeamna-i sa actioneze, indiferent ca vrei sa lanseze o comanda, sa se inscrie intr-un newsletter sau doar sa citeasca pagina urmatoare, vizitatorii trebuie sa stii ce vrei de la ei.
3. Cat mai putine elemente care sa distraga atentia
Nu iti umple site-ul de bannere si reclame colorate, unele peste altele, care distrag atentia clientilor. Nu iti fura singur caciula, un aspect urat al site-ului alunga vizitatorii, prea multe reclame ii deruteaza, mesajul original se pierde iar vizitatorii nu inteleg ce vrei de la ei. In final rezultatele vor fi mai slabe decat daca ai pastra un site curat, simplu si la obiect.
Prea multi webmasteri se concentreaza exclusiv asupra traficului si nu isi pun problema ratei de conversie iar apoi se intreaba ce anume nu merge cand realizeaza ca veniturile sunt la fel de modeste. Nu are niciun rost sa ai mii de vizitatori pe zi daca acesti vizitatori nu genereaza profit. Cum cei mai multi vizitatori nu petrec decat cateva secunde pe un site, este important ca mesajul sa fie scurt, la obiect si convingator. Cele trei ponturi de mai sus va pot ajuta in sensul asta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu