De multa vreme Google ne-a obisnuit cu o serie de noutati si inovatii pe care le lansa periodic insa de data asta pare sa se fi intrecut pe sine insusi, cu consecinte greu de prevazut mai ales pentru webmasterii care se bazeaza pe trafictul provenit din cel mai mare motor de cautare din lume.
Miza acestor schimbari va fi viitorul tehnicilor de SEO si al marketingului online in general. Dar sa vedem care sunt aceste schimbari de la Google si cum ne pot afecta pe noi webmasterii.
Factorul numarul 1, din punctul meu de vedere, este cautarea personalizata. Aceasta tinde sa returneze utilizatorului raspunsuri bazate pr cautarile lui anterioare, preferinte si localizare regionala. Daca ati fost atenti pe pagina google au aparut relativ recent cateva noi aplicatii in afara de cele mai vechi cu “imagini” sau “videoclipuri”, acum a mai aparut si cautarea in bloguri, in directorul lui Google, in sectiunea “Stiri”, in forumuri, etc. In plus, daca lansati o cautare vezi observa in coltul din dreapta sus aplicatia “Istoric web”, o puteti activa sau dezactiva, atunci cand e activata (de regula se activeaza singura by default) Google tinde sa returneze cautarile in functie de ce site-uri ai vizitat anterior. Ideea e ca utilizatorul va fi mai interesat de acele rezultate bazate pe aria lui de interes, arie de interes pe care google o determina bazandu-se pe genul de site-uri pe care utilizatorul le acceseaza mai des.
Al doilea mare factor ce va influenta politica de SEO este schimbarea algoritmilor si a factorilor de evaluare a unui site. Google se uita acum la date noi cum ar fi viteza cu care un site se incarca, backlinkurile pe care le primeste site-ul in momentul cautarilor astfel incat sa se ajunga la o cautare in timp real si alti factori.
Pe scurt tindem sa vedem un google dance continuu, cu site-uri care isi schimba pozitia zilnic, cu cautari care apar diferit la useri diferiti, in functie de judetul sau orasul in care se afla si in functie de site-urile pe care le frecventeaza. Multe site-uri vor fi astfel aruncate inapoi, altele vor fi avantajate iar cel mai greu le va fi site-urilor noi care vor trebui sa lupte mult mai mult pentru a urca in serps in fata unor site-uri care deja au trafic.
Daca Google va continua in aceasta directie, SEO se va juca dupa reguli noi iar site-urile care vor reusi sa aiba un trafic fidelizat, unde utilizatorii intra aproape zilnic, direct, nu prin intermediul unor cautari pe motoarele de cautare, vor detine formula castigatoare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu