Internetul este plin de site-uri, resurse, articole, cuvinte-cheie, din toate domeniile, din toate nisele, exista mii, zeci de mii sau sute de mii de site-uri (in functie de nisa) similare care ofera cam aceleasi informatii si aplicatii. Cheia succesului pentru a razbate in aceasta jungla si a te face auzit, este promovarea, crearea unui brand, astfel incat sa devii vizibil daca nu cunoscut in nisa in care iti desfasori activitatea.
Mai jos sunt prezentate cateva principii si tehnici pe care le poate folosi orice site, indiferent de tematica sau nisa, pentru a deveni vizibil in aria in care activeaza.
1. SEO
Optimizarea on page trebuie sa fie primul pas pentru orice site nou-lansat. Daca aveti un site si ati sarit peste aceasta etapa nu mai asteptati, faceti o optimizare on-page cat mai curand. In general concentrati-va pe titlu si pe descriere, sa fie cat mai relevante si sa contina cuvintele-cheie pe care le tintiti. Titlul sa nu fie mai mare de 70 de caractere si descrierea sa nu fie mai mare de 200. Inca ceva, nu incercati sa pacaliti motorul de cautare insirand fara sens cuvinte-cheie, se va intoarce totul impotriva voastra si veti fi penalizat.
In afara de titlul si descriere trebuie sa va asigurati un continut-text original, cu o proportie optima de cuvinte-cheie. In fine, cautati sa obtineti linkuri spre site-ul dvs. de pe site-urile concurente daca se poate.
2. Oferiti continut si altor site-uri
Poate fi vorba de articole, comunicate de presa, diverse aplicatii (cum ar fi felicitarile online, programe de afiliere, jocuri online, etc.). In acest fel atingeti 2 obiective importante: va asigurati linkuri spre site-ul dvs. si va construiti un brand, aveti acces si la vizitatorii acelor site-uri, vi se duce numele cum se spune, deveniti tot mai cunoscut in bransa voastra.
3. Produceti virale
Nu, nu va ganditi la virusi, este vorba de cu totul altceva. Un viral este un material care odata lansat pe internet se propaga de la site. De exemplu poate fi vorba de un raport electronic pe care vizitatorii il descarca si il trimit si prietenilor care la randul lor il trimit si altora si tot asa, poate fi vorba de felicitari online care la fel se propaga din om in om, de filmulete postate pe diverse site-uri ce sunt apoi preluate si de altii sau poate fi vorba de un newsletter. Bineinteles ca in oricare gen de viral nu veti uita sa postati cel putin un link sau o referire la site-ul vostru indemnand utilizatorii sa-l viziteze. Si prin acest procedeu se vizeaza crearea unui brand, in afara de vanarea unor vizitatori noi.
4. Postati comentarii pe bloguri si pe forumuri
Chiar daca multe bloguri si forumuri au atributul “nofollow” pentru linkuri, aveti sansa sa catigati un plus de vizitatori si sa deveniti cunoscut in comunitatea online careia va adresati. Nu abuzati de aceasta strategie, nu postati comentarii inutile si nu faceti spam, altfel comentariile voastra vor fi sterse de moderatori si nu va alegeti cu nimic.
Postati comentarii utile, folositoare comunitatii, citati un articol de pe site-ul vostru si apoi precizati sursa sau inserati linkuri utile, astfel va puteti bucura de vizitatori chiar si dupa ani de zile de la postarea unui astfel de comentariu util.
5. Folositi-va de retelele sociale
Folositi retele sociale ca Twitter sau FaceBook, Youtube sau Triluliu pentru a va promova site-ul. La fel ca la postarea de comentarii pe bloguris i forumuri, nu faceti abuzuri. Oferiti continut util si de calitate comunitatii, doar asa ii veti face sa va tina minte si sa va caute din nou si din nou. La urma urmei doriti sa va creati un nume bun in nisa voastra, nu un renume de spamer si om neserios.
Desigur mai exista si alte metode de creare a unui brand dar acestea 5 sunt cele mai ieftine si cele mai la indemana, mai ales pentru un webmaster aflat la inceput de drum.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu