Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

sâmbătă, 19 iunie 2010

Diferite tipuri de publicitate

Publicitatea presupune procesul de promovare a produselor sau serviciilor unei companii ce are ca scop principal generarea de vanzari dar si popularizarea brand-ului sau comunicare schimbarilor la un produs sau serviciu. Publicitatea este un element esential al oricarei afaceri iar companiile mari cheltuiesc o parte considerabila din nugetul lor pe publicitate. Principalele tipuri sau metode de publicitate sunt:


-
Publicitatea printata
. Adica reclama in ziare, pe fluturasi publicitari si alte materiale de promovare printate.


Este o forma de publicitate foarte populara in zilele noastre si de aceea oarecum scumpa. Pretul pentru reclama intr-un ziar variaza in functie de tirajul ziarului, natura publicului caruia i se adreseaza, frecventa aparitiilor sau calitatea hartiei.


-
Publicitatea prin sponsorizarea unor evenimente.


Exemplu cel mai la indemana sunt sponsorizarile unor jocuri de fotbal, a unor competitii, a altor agenti economici (de exemplu o firma care inchiriaza chioscuri pentru ziare isi poate afisa reclama pe chioscurile respective in speranta ca alti antreprenori pot dori o afacere similara si deci vor apela la serviciile lor).


-
Publicitatea prin mass media: televiziune, radio si internet


Este una dintre cele mai raspandite forme de publicitate datorita eficientei de care se bucura. Televiziunea, radioul si internetul au milioane de utilizatori si deci milioane de posibili clienti pentru produsele si serviciile companiilor. Tot din acest motiv costul unei reclame TV este direct proportional cu audienta postului, la fel si pe internet costurile unei campanii sunt de obicei direct proportionale cu numarul de vizitatori care vor vedea reclama, domeniul lor de interes sau pozitionarea geografica, dupa caz.


-
Publicitatea mascata.

Este o forma de publicitate interzisa la TV si Radio dar destul de raspandita pe internet sau in ziare. Presupune promovarea unui produs sau serviciu fara a declara intentia de promovare, de exemplu prezenta intr-un interviu a unei persoane ce poarte un tricou cu insemnele vizibile ale unei companii sau scrierea unui articol in care se face referire la o anumita marca sau brand.
Indiferent de mijloacele alese pentru publicitate, promovarea ramane una dintre cele mai importante aspecte ale oricarei afaceri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu