Unele afaceri pun sansele de reusita asupra ta, alte afaceri isi cladesc sansele de success impotriva ta.
1. Va fi capabila compania sa mentina limite inalte ale profitului? Limitele scazute ale profitului sunt periculoase pentru supravietuirea companiei tale. Daca ai o limita a profitului net de doar 2 % si preturile cresc cateva procente, esti in incurcatura. Limite mai inalte ale profitului dau loc pentru greseli si pentru schimbarea structurii costurilor. Cand va ganditi la limite scazute ale profitului, imaginati-va un tip stand la marginea cascadei Niagara cu o cana de tinichea. El incearca sa ajunga la torentul de apa pentru a-si lua putin de baut. Este periculos sa te plasezi sub tone si tone de apa pentru a umple o cana mica. Asemanator , cui ii pasa daca afacerea ta genereaza milioane de euro anual, dar poate castiga doar 10.000 de euro? Conteaza ceea ce pastrezi.
2. Venit statisfacator per vanzare. Acest lucru nu este sesizat de multi afaceristi. Este dificil sa ai success daca vinzi produse in valoare de un euro. Pentru a castiga un million de euro trebuie sa vinzi un million din produsele tale. Daca vinzi un produs de o mie de euro atunci pentru a castiga un million de euro trebuie sa ai doar o mie de vanzari. Ghiceste care nivel al vanzarii este mai usor pentru o companie mica?
3. Un produs proprietar, sau, cel putin, o zona care se dezvolta unde toate companiile din domeniu nu pot tine pasul cu cererile. Un produs proprietar este unul pe care compania ta il controleaza in mod exclusiv. Acest lucru inseamna ca o alta companie nu poate sa produca si sa vanda dintr-o data produsul tau. Tiparele si drepturile de autor sunt doua cai de a-ti asigura proprietatea produsului.
4. Ceva ce iubesti sa faci. Este dificil sa faci bine un lucru daca nu esti pasionat de acel lucru. Alege sa-ti construiesti o afacere intr-un domeniu care-ti place si te vei gasi in situatia in care te vei bucura. Acest lucru te va duce la succes. Pentru a face bani cu adevarat este nevoie sa dezvolti o afacere si pentru acest lucru este nevoie de ani de zile. Fi sigur ca este un lucru care ti-l doresti. Ceva legat de un hobby pe care l-ai avut o viata intreaga ar fi ideal.
5. Va avea afacerea flux de numerar? Este posibil pentru o afacere sa genereze vanzari si profituri excelente si totusi sa piarda numerar? Ai nevoie de cash pentru a plati facturile. O afacere care e legata din punct de vedere al numerarului este o afacere care se va lupta sa creasca. Intocmeste o proiectie a fluxului de numerar pentru afacerea ta incepatoare.
6. Care sunt prospectele dezvoltarii pentru afacerea ta? Ce va trebui tu sa faci pentru dezvoltarea afacerii? Multi anteprenori pornesc o afacere si sunt fericiti cand o vad facand bani. Nu sunt la fel de fericiti cand observa ca profiturile stagneaza. Gandeste-te cum poti sa te dezvolti. Daca deschizi un restaurant, de exemplu, profiturile tale cu siguranta se vor uniformiza. Vei avea acelasi numar de clienti in fiecare an. Pentru a te dezvolta ar fi nevoie sa mai deschizi un restaurant. Dar nu vei putea conduce doua restaurante asa cum conduci unul. Poti fi in frunte doar intr-o locatie, dar trebuie sa fi plecat cel putin o parte din timp cand ai doua restaurante. Si daca ai avea 10 restaurante? Pe masura ce te vei dezvolta vei avea nevoie sa inveti sa delegezi. Vei avea nevoie de locatii multiple. Compara asta cu o afacere de comanda prin posta. Poate fi condusa dintr-o singura locatie. Totusi, vanzarile sunt in mod esential nelimitate cu schimbari structurale mici pentru afacere. Facand mai mult din acelasi lucru si acelasi mod este mai usor decat a schimba modul tau de operare.
7. Afacerea trebuie sa fie ceva pentru care esti pregatit psihologic sa faci. Acest lucru nu e acelasi cu a iubi acel domeniu. Fiecare om e potrivit pentru a construi diferite tipuri de afaceri. Nu este nevoie sa amintim ca o afacere care necesita vanzare personala si contact personal cu clientii nu este potrivita pentru persoanele mai rezervate. Totusi, o asemenea persoana ar putea conduce foarte bine si cu succes o afacere de comenzi prin posta sau o companie bazata pe internet.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu