Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

Duplicarea succesului

Este o strategie de dezvoltare si extindere a afacerilor ce are ca baza ideea de copiere sau “clonare” a unui sistem care s-a dovedit a fi unul de succes. Poate fi folosita aproape la orice scara, fie ca este vorba de afaceri in comert, investitii sau afaceri online. Spre deosebire de strategiile ce vizeaza dezvoltarea unei afaceri deja existente, duplicarea succesului urmareste imbogatirea portofoliului personal de afaceri pe care le detii.

Mai exact iata despre ce este vorba:

Sa presupunem ca ai un magazin cu alimente ecologice. Magazinul merge bine in orasul/cartierul in care l-ai lansat, ai o baza de clienti fideli si incasari multumitoare, ai incercat toate strategiile de dezvoltare dar simti ca ai atins un plafon peste care nu mai poti trece. Ei bine, in acest caz te poti gandi la duplicarea succesului. Adica folosesti aceeasi reteta si iti deschizi un magazin nou intr-o zona “virgina” (poate fi un alt oras, un alt cartier, in fine, o piata noua, unde vei face exact ce ai facut si in primul caz).

Evident ca magazinul cu hrana biologica a fost doar un exemplu, poate fi vorba de orice afacere: spalatorie auto, magazin de haine, chiar o afacere virtuala (odata ce ai obtinut succesul intr-o anumita nisa poti incerca sa faci la fel cu o nisa separata, luand-o de la capat cu un nou site).

Merge si cu investitiile. Banii castigati din afaceri pot fi investiti in noi surse de venit, odata ce strangi suficient bani pentru a investi in …. imobiliare sa zicem, poti incepe procesul de la capat, iti poti crea astfel propriul sistem de investitii, banii adusi de afacerea ta sa mearga in proprietati imobiliare pe care le poti valorifica fie prin inchiriere fie in timp, prin revanzare.

Strategia duplicarii succesului poate fi o solutie ideala atunci cand efectiv nu stii ce sa-i mai faci afacerii tale pentru a continua sa se dezvolte. Poate ca a atins nivelul maxim. Poate ca e cazul sa te gandesti la duplicare, la “clonarea” succesului intr-un alt domeniu de afaceri sau chiar in acelasi domeniu dar pe o piata noua.