Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

duminică, 20 iunie 2010

De ce afacerea ta are nevoie de internet?

o Afacerea ta va rula 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. Indiferent de zi sau de ora, siteul tau va putea fi vizitat non stop. Cei care au nevoie de informatii despre firma ta le pot obtine de pe web fara sa te mai deranjeze cu un telefon. In cazul site-urilor de vanzari vei putea incasa comenzi, deci venit, fara sa fie nevoie ca tu sa stai in fata calculatorului, poti realiza venituri in timp ce dormi.

o Nu ai nevoie de angajati. Un site poate fi intretinut cu usurinta fara ajutorul unui personalcalificat. Astfel poti mentine nivelul vanzarilor fara sa cheltuiesti in plus pentru serviciile unor angajati.


o Mii de clienti in plus. Din ce in ce mai multi oameni folosesc azi internetul. Site-ul tau poate fi vazut din orice colt al lumii, poti astfel sa castigi clienti din orice tara, de pe orice continent, fara sa fii nevoit ca pentru asta sa investesti sume uriase.


o Creaza-ti o imagine de firma serioasa. Internetul este un loc excelent unde iti poti crea o imagine. Un site de o calitate grafica superioara, un continut bogat si util, o prezentare puternica si mica ta afacere se poate bucura de imaginea si prestigiu unei mari companii. Totul este in mainile tale.


o Publicitate pe bani putini. Cat te-ar costa sa apelezi la o firma de publicitate care sa tipareasca fluturasi de prezentare a produselor si serviciilor tale? Sau cat te-ar costa o reclama la un post de radio sau TV? Ei bine pe internet publicitatea se poate face cu banii foarte putini sau chiar deloc. Exista anunturi online gratuite, exista forumuri de discutii frecventate de mii de utilizatori, exista schimbul de bannere cu alte siteuri s.a.m.d. Poti incerca mai multe metode de promovare online pana o gasesti pe cea care ti se potriveste cel mai bine.


o Servicii impecabile. Nimanui nu-i place sa vanda un produs si apoi sa se trezeasca pe cap cu clientii nemultumiti. Pe internet acest lucru poate fi evitat cu mai mult succes decat intr-o afacere offline. Site-ul poate contine o sectiune cu "Intrebari frecvente" in care sa fie explicate eventualilor clienti avantejele si dezavantajele produselor. Astfel eviti sa vinzi un produs unei persoane care nu-l intelege si care apoi te va asalta cu intrebari de tot soiul sau chiar iti va cere banii inapoi.


o Munca ta poate fi vazuta si de altii. Atunci cand ai un website, rezultatele muncii tale pot fi prezentate cu usurinta. Indiferent daca esti web-designer sau constructor de machete, poti prezenta pe site cele mai reusite rezultate ale muncii tale. Ele vor afecta pozitiv imaginea firmei tale si vor fi o forma excelenta de publicitate. Oricand un eventual client poate fi dornic sa vada rezultatele activitatii tale, pur si simplu il trimiti pe site...


o Invinge-ti concurenta! In momentul de fata exista pe internet peste 4 000 000 de site-uri si numarul lor continua sa creasca, cu toate astea exista inca afaceri care nu au facut acest pas. O firma care si-a lansat un website are un avantaj serios in fata concurentei. Asadar profita acum cand inca nu toate afacerile au propriul lor website, fii cu un pas inaintea majoritatii si numara-te printre pionieri. Dar o noua batalie incepe odata ajuns pe web, despre asta insa, intr-un articol viitor.

Ideea de milioane de dolari

Totusi, poate o sa va para paradoxal, dar nu ideile de milioane ne lipsesc, cele mai multe afaceri esueaza din cauza sistemului. Sistemul pe care sunt construite omite unul sau mai multe din principiile de baza ale unei afaceri. Idei de afaceri exista pretutindeni in jurul nostru, tot ceea ce trebuie sa facem este sa invatam sa le descoperim si sa alcatuim un sistem care sa scoata milioanele din idei, care sa le faca cu adevarat profitabile. Acesta este princpiul dupa care au aparut toate marile companii. Multi oameni au idei bune cu care incep o afacere si cu toate astea afacerea lor nu da rezultatele scontate, acest lucru se intampla in 93% din cazuri datorita faptului ca respectivii intreprinzatori au uitat sa conceapa si un plan de afaceri adecvat in jurul acelei idei. De aceea tinem sa subliniem faptul ca o idee de milioane nu e de ajuns pentru a si aduce milioane.



De asemeni trebuie stiut ca exista un numar infinit de idei bune de afaceri, am putea spune ca lumea e plina de idei de afaceri. Uitati-va la marile companii: unele obtin veniturui fabuloase din bauturi racoritoare,altele din hamburgeri, altele din materiale de constructii, altele telecomunicatii si asa mai departe. Aproape orice nevoie proprie speciei umane poate fi transformata intr-o afacere de milioane. Priviti in jurul dumneavoastra, ce nevoi credeti ca ati putea satisface? Thomas Edison a fructificat nevoia omului de a avea lumina electrica, asa a aparut becul-si in jurul lui o companie de milioane de dolari-; in secolul trecut cineva a fructificat nevoia oamenilor de a avea o afacere cu riscuri mici, usor de demarat si intretinut care sa poata fi practicata in timpul liber, asa a aparut industria marketingului in retea, nevoia de comunicatii a dat nastere la aparitia internetului si exemplele pot continua la infinit. Nu trebuie neaparat sa fiti inventator, sa descoperiti ceva ce ar schimba fata lumii pentru a deveni un om de afaceri de succes dar va fi necesar ca produsul dumneavoastra sa raspunda unei nevoi reale.

Opriti-va asupra domeniului de activitate in care excelati, acel domeniu care va atrage cel mai mult si la care sunteti "cel mai bun", trebuie sa fie ceva ce va pasioneaza si va atrage in mod special, ce credeti ca ar mai putea fi adaugat, ce inovatie ati putea sa realizati in asa fel incat sa raspunda nevoilor pietei? Nu trebuie sa va grabiti, uneori este nevoie de zile intregi pentru a descoeri "piatra filosofica". Daca deja aveti in jurul dumneavoastra o echipa, puteti sa va alegeti ca tema de lucru cautarea ideilor de afaceri. De exemplu, la fiecare sfarsit de saptamana, fiecare din membrii echipei sa se gandeasca cateva zeci de minute la o idee de afaceri, apoi, dupa ce fiecare a asternut pe hartie "ideia de milioane de dolari", sa aiba loc o selectie a celor mai bune idei iar in final sa va concentrati asupra uneia dintre ele, aceea care vi se pare cea mai buna. Alcatuiti planul, verificati noutatile din domeniul la care se refera ideia respectiva, incercati sa stabiliti dificultatile ce ar putea aparea in punerea in practica a planului si cum le veti putea depasi, apoi treceti la treaba. Intregul proces poate dura mai putin de o saptamana. Puteti repeta aceasta activitate ori de cate ori credeti ca e nevoie. Nu uitati ca orice idee/produs trebuie sa vina in intampinarea unei nevoie reale, degeaba vom concepe un produs (fie el si de calitate) daca nimeni nu va fi dispus sa-l cumpere. Oamenii (poate doar cu exceptia catorva cunostinte apropiate), nu vor cumpara niciodata de la dumneavoastra de dragul afacerii dumneavoastra daca produsul pe care il promovati nu vine in intampinarea uneia din nevoile lor. Cu alte cuvinte este vital sa existe o cerere pentru ideea dumneavoastra.




Mai jos va prezentam cateva idei de afaceri care au venit in intampinarea unor nevoi reale. Poate ca aceste exemple va vor stimula in procesul cautarii de idei de afaceri ( in cazul in care nu v-ati hotarat inca sa incercati vre`unul din ponturile fierbinti oferite in acest material). Ideile de afaceri nu trebuie neaparat sa fie noi sau originale, idei de afaceri gasiti pretutindeni in jurul dumneavoastra, trebuie doar sa aveti un sistem adecvat care sa le puna in practica.



Afaceri bazate pe prestari de servicii : administrarea de imobile, servicii de curatatorie , gradinite si scoli private , parcuri de distractii, etc. In majoritatea cazurilor astfel de afaceri necesita investitii importante si o multime de autorizatii de functionare. Depind foarte mult de zonele puternic urbanizate unde exista cerere pentru serviciile respective.



:Afaceri bazate pe productia si comercializare de produse agricole : de la ancestrala agricultura si crestere a animalelor autohtone pana la mult trambitatele afaceri cu melci, ciuperci, struti, piscicultura etc. Si acest tip de afacere necesita investitii initiale semnificative(cateva mii de dolari), plus mult spatiu si cunostinte zootehnice si agrotehnice. De asemeni este nevoie de o piata suficient de mare si stabila pentru o astfel de afacere. Sfatul meu este sa analizati toate datele problemei daca vreti sa porniti o astfel de activitate si sa nu va lasati pacalit de marile posibile-venituri.



Afaceri care au pornit de la o pasiune: obiecte de arta,colectionism, etc.De la celebrul magazin de antichitati pana la posesorii unor galerii de arta, acesti oameni de afaceri sunt de cele mai multe ori ei insisi pasionati de articolele pe care le comercializeaza, acesta este un atu daca luam in considerare faptul ca o activitate facuta cu multa pasiune este mult mai prolifica decat una facuta fara o motivatie interna. Obiectele comercializate sunt in general scumpe dar nici clientii nu sunt prea numerosi. Daca doriti sa va lansati intr-o astfel de afacere ar fi bine sa studiati cu atentie piata si sa nu va rezumati la un simplu magazin traditional ci sa incercati si comertul pe internet.

.

Comertul cu amanuntul. In aceasta categorie intra toate punctele de desfacere cu amanuntul, de la popularul magazin de la coltul strazii pana la marile complexe. Necesita investitii destul de insemnate si este nevoie de o buna gestiune si organizare financiara, afara de o serie de aprobari si autorizatii, cu alte cuvinte "munca nu gluma".



Afacerile online. Nu vom vorbi prea multe despre acest gen de afaceri deoarece subiectul a fost si va mai fi dezbatut si in alte articole. Precizam doar ca sunt tot mai multe siteruile comerciale care isi fac aparitia pe internet in fiecare zi, ar fi bine sa nu neglijati acest remarcabil instrument care este internetul.



Acestea sunt doar cateva exemple din infinitele tipuri de afaceri care le intalnim oriunde in jurul nostru, oriunde in lume. Aproape orice activitate umana a dat nastere unor afaceri si procesul e departe de a se incheia. Priviti in jurul vostru. De ce anume considerati ca au nevoie oamenii? Ce cauta ei? Dati-le produsul pe care si-l doresc si va vor rasplati din plin.

Publicitatea pe internet, viitorul advertisingului

Conform cifrelor publicate de ZDNet.com, piata de publicitate online a crescut constant inca de la inceputul anului 2003 si se asteapta ca, in 2005, sa depaseasca, pentru prima oara, suma de 10 miliarde USD, adica dublu fata de nivelul anului 2004.Advertiserii au pompat aproape 3 miliarde USD in campanii online pe parcursul lunilor aprilie-mai-iunie 2005, cu 26% mai mult fata de aceeasi perioada a anului precedent si cu 7% mai mult fata de primul trimestru al lui 2005. IAB si Pricewaterhouse Coopers au publicat drept cifra exacta 2,985 miliarde USD.



Site-ul Underclick.ro comenteaza cifrele. Astfel, piata de publicitate online se afla in al 10-lea trimestru consecutiv de crestere, cu un nou record in ultimul trimestru ca si cifra globala neta cheltuita pe publicitatea online. Publicitatea pe motoarele de cautare continua sa domine in aceste cifre, detinand un procent de 40% din cheltuielile efectuate.Marketerii si agentiile au recunoscut Internetul ca fiind un mediu critic pentru atingerea audientei, precum si un mediu propice pentru promovarea brandurilor, care are si avantajul interactivitatii.Tot la nivel mondial, publicitatea prin bannere a crescut cu 26%, putin mai scazut fata de publicitatea prin reclame text, cotate la o crestere de 27%, conform IAB. Alta mare crestere o au asa zisele sisteme de "referrals", care au inghitit 347 de milioane USD, cu o crestere de 6%.Pe de alta parte, cea mai mare scadere o inregistreaza "programele de sponsorizare", care sunt in declin constant de la un an la altul, atingand abia 57 de milioane USD.



Faptul ca in ultimii ani, Internetul a devenit un mediu tot mai accesat, explica aceste cresteri ale cifrelor rezultate din publicitate. Cu cat numarul de persoane care acceseaza Internetul pentru stiri, informatii, comunicare sau entertainment este mai mare, cu atat piata se dezvolta. Dar ce se intampla la nivelul Romaniei?



Revista Link a organizat in luna decembrie 2005, la Grand Caf?Š Galleron, o masa rotunda la care au participat greii industriei de publicitate online: Orlando Nicoara (General Manager NetBridge Investments), Calin Fusu (General Manager Neogen), Calin Rotarus (Online Sales Director ARBO media), Val Voicu (Marketing & Sales Manager iMedia), Vlad Stan (General Manager Vodanet), Ciprian Stavar (Interactive Media Director Vodanet Media), Alin Zainescu (General Manager Newmedia Agency), Dragos Dehelean (General Manager Selenis), Adina Vasilescu (General Manager Business Online), Madalin Matica (Director of European Operations DotCommerce) si Antonio ?‰ram (Business Development & Strategy Manager DotCommerce).

Scopul intalnirii a fost de a identifica stadiul actual al pietei, tendintele de evolutie si conceptia publicului consumator autohton asupra "New Media". Conform cifrelor furnizate de principalii jucatori, piata romaneasca de publicitate online a depasit in 2005 pragul de 2 milioane de Euro. Insa, aceasta valoare reprezinta doar 0,02% din totalul spending-ului pe Internet la nivel mondial.



Important este, insa, comportamentul advertiserilor vis-a-vis de publicitatea online si ce se intampla cu aceasta piata la nivelul Romaniei. Daca ne raportam la cresterea gradului de utilizare a Internetului, nu este deloc greu sa intuim viitorul online advertising-ului. Internetul a devenit o componenta obisnuita in viata multora dintre noi.

Ati incercat vreodata sa va imaginati, macar pentru o clipa, ce ati face daca Internetul si e-mail-ul ar disparea maine?

Utilizarea Internetului, strans legata de cresterea pietei



Potrivit ANRC, peste 4 milioane de romani navigheaza pe net. Pana la jumatatea anului 2005, numarul conexiunilor de acces la Internet s-a dublat fata de finele anului 2004, ajungand la aproape 2 milioane. Facand o medie de 2 utilizatori per cone­xiu­ne, ANRC a estimat, astfel, numarul romanilor internauti.

"Accesul la Internet nu mai este o problema pentru piata de publicitate online", a apreciat Orlando Nicoara (General Manager NetBbridge Investments) in cadrul mesei rotunde organizate de Link. "4 milioane de utilizatori reprezinta o premisa de succes pentru o piata in crestere", a adaugat el.

Cu toate acestea, comparativ cu Uniunea Europeana, suntem codasi la utilizarea Internetului. Un studiu al Biroului European de Statistica Eurostat arata ca angajatii romani au utilizat in 2004 Internetul in proportie de 19%, fata de o medie de 60% in randul salariatilor din UE.

Rata de utilizarea a Internetului de catre angajatii bulgari s-a plasat anul trecut la fel ca in Romania, la 19%, in timp ce 33% dintre salariatii maghiari si 36% dintre cei polonezi au folosit acest mijloc de informare si comunicare. In Romania, Internetul a fost utilizat, cu precadere, de catre studenti in proportie de 51% si de cei cu studii superioare, respectiv 49%.

La nivelul intregului an 2004, 12% dintre romani au folosit Internetul, comparativ cu media europeana de 47%. Cresterea numarului de utilizatori la 4 milioane in 2005, inseamna o crestere procentuala de 4 unitati, in prezent 16% din populatia Romaniei folosind Internetul.

Totusi, cifra este inca mult mai mica decat media europeana si ar putea explica, intr-o anumita masura, cota de piata de 0,02% a publicitatii online romanesti.

Sursa : www.hotnews.ro

Zece idei de afaceri offline

Iata cateva idei de afaceri ce nu necesita investitii prea mari. Daca pana acum, am vorbit mai mult despre marketingul online si afacerile pe internet, mai jos prezentam cateva idei de afaceri exclusiv offline (adica fara legatura cu internetul).

1. Deschiderea unui observator astronomic cu plata.

Asemeni jocurilor mecanice, a caruselelor din statiunile turistice sau a cluburilor de internet puteti stabili o taxa pentru fiecare doritor sa priveasca astrele. Veti avea desigur nevoie de cateva telescopuri si putina pasiune pentru astronomie.

2. Inchirierea de jucarii scumpe pentru copii.

Nu toti parintii isi permit sa cumpere odraslelor lor ultimele racnete in materie de jucarii, dar din cand in cand le pot inchiria. Poti stabili o taxa pe ora sau pe zi.

3.Cumpara sub pretul pietii aur si argint de la persoanele aflate in dificultate financiara, apoi revinde-le cu un profit.

Te poti folosi de anunturile de mica publicitate locala pentru a gasi persoane dispuse sa vanda sub pretul pietii.

4.Cumpara mobila veche si revinde-o sub forma de mobila la mana a doua.

Si in acest caz ziarele locale de mica publicitate iti vor fi de mare ajutor.

5. Inchirierea de arme cu aer comprimat.

Functioneaza dupa aceleasi principii ca si "observatorul astronomic (vezi prima idee)", cei ce doresc sa traga la tinta cu armele tale trebuie sa plateasca o taxa (pentru fiecare tragere, pentru trei trageri etc., depinde de tine).

6. Cumpararea sub pretul pietii de opere de arta si antichitati si revinderea lor cu un profit.

Poti cumpara aceste obiecte de la tinerii artisti sau de la necunoscatori. Ziarul de mica publicitate local iti va fi de ajutor pentru gasirea unor astfel de chilipiruri.

7. Crearea de felicitari tridimensionale din carton fin.

Poti decupa in material cu foarfeca astfel incat sa ia nastere o felicitare tridimensionala care se inchide si se deschide. Poti adauga si un mesaj in functie de specificul felicitarii, de exemplu "La multi ani din partea familiei Popescu" (poti alege si alte nume populare :) ). De asemeni poti adauga felicitarii tridimensionale si o mica instalatie electrica pentru ca atunci cand se deschide sa se aprinda un led sau sa se auda o melodie.

8. Comercializarea de flori rare.

Poti cultiva specii rare de flori si apoi sa le vinzi firmelor specializate (florariilor, persoanelor fizice care se ocupa cu comertul de flori, etc.). Vei avea nevoie de cunostinte in domeniu si de inclinatie sprea cultivarea florilor. Mica publicitate locala dar si revistele dedicate pasionatilor de flori iti vor fi de un real ajutor.

9. Recreaza uniforme militare vechi pentru copii.

Poti croi costume de husari, de cazaci, de ieniceri, etc. pentru pustii din zilele nostre, poti merge mai departe sa deschizi un magazin de imbracaminte dupa moda secolelor apuse si nu doar pentru cei mici (costume bizantine, orientale, venetiene, etc.). Desigur trebuie sa te pricepi la croitorie.

10. Reproducerea artificiala, la o scara mai mica, a unor monumente celebre (Sfinxul din Bucegi, piramidele, Taj Mahalul, etc.).

Fimele de turism dar si alte firme si chiar persoane fizice pot fi interesate sa-si decoreze spatiile cu astfel de monumente, fie pentru a-si atrage turistii fie pentru a deveni un punct de reper. Astfel de lucrari artistice au preturi pe masura. Pe de alta parte e nevoie de talent de arhitect.

Cum sa incepi o afacere cu cel mult 1 000 de euro

Exista multe persoane care au ajuns milionare in euro pornind de la investitii mici, unele chiar sub 1.000 de euro. In Statele Unite unii au ajuns chiar miliardari pornind de la o idee si o suma minima de bani. Personal am citit multe povesti de succes in afaceri, atat romanesti cat si internationale, cu persoane care au pornit de la investitii minime si au reusit sa-si construiasca o afacere solida printr-o combinatie de idei stralucite, capacitati de bun manager, perseverenta, multa munca si noroc (daca vreti sa cititi povesti de succes romanesti cel mai simplu e sa cititi Top Capital, iar international cautati pe Google istoria Microsoft, Apple sau Google de exemplu).



Sigur ca putine afaceri reusesc sa “dea lovitura” si sa transforme o investitie minima intr-un business de anvergura, de aceea tinta mea nu este de a va arata o cale prin care sa ajungeti milionari neaparat (desi nu este exclus!), ci un model de afacere viabil, care sa va aduca un venit lunar decent cu o investitie financiara mica.



In general cu 1.000 de euro este foarte greu sa deschideti o afacere care sa se bazeze pe productie, intrucat majoritatea afacerilor de acest fel presupun un spatiu predestinat, aparatura de multe ori scumpa, etc. (exista bineinteles exceptii, gen manufactura, software sau alte produse unde primeaza drepturile de autor). Deasemenea, in cele mai multe cazuri, 1.000 de euro nu este suficient nici pentru a deschide o afacere clasica in domeniul comertului din cauza aceleiasi limitari care apar la asigurarea unui spatiu, cumpararea marfii initiale, casa de marcat, etc. Cel mai accesibil domeniu unde se pot porni afaceri cu sume mici de bani este cel al serviciilor, unde aveti foarte multe posibilitati de a reusi: servicii de consultanta (contabila, financiara, IT, juridica, etc), servicii de tip service (reparatii electronice/electrocasnice, ceasuri, calculatoare, diverse aparaturi), firme de curatenie, paza, instalare diverse aparaturi, training, publicitate, amenajari, etc. Piata de servicii in Romania este in plina dezvoltare, iar firmele care ofera servicii de calitate sunt destul de putine inca.



Cel mai bine este sa va ganditi ce v-ar placea sa faceti (preferabil un domeniu in care sa aveti pregatire/experienta) si sa studiati concurenta din domeniul respectiv si posibilitatile dumneavoastra de a oferi servicii mai bune sau mai competitive. Daca pentru a incepe afacerea trebuie sa va lasati de serviciul actual, adunati intai o suma de bani care sa va asigure cheltuielile pe cateva luni de zile (recomandat cam 6 luni), in caz ca afacerea nu da “roade” imediat. Deasemenea tineti cont de partea juridica a afacerii - cheltuielile si durata infiintarii unei firme, persoane fizice autorizate sau asociatie familiala (in general nu ar trebui sa depaseasca 1.000 RON pentru un SRL, PFA si AF fiind mai ieftine, iar durata cateva saptamani in functie de cat de repede adunati toate actele).



O afacere moderna si cu un potential foarte bun poate fi realizarea unui site web, prin intermediul caruia sa oferiti servicii sau chiar sa faceti comert, intrucat spre deosebire de comertul clasic, nu aveti nevoie de un spatiu de depozitare/vanzare si nici nu e neaparat sa aveti un stoc de produse si mai multi vanzatori. Un astfel de site poate fi administrat de acasa prin intermediul internetului, iar daca vindeti anumite produse acestea pot fi livrate printr-o firma de curierat sau prin Posta Romana. Banii ii puteti incasa online de pe un card bancar, la livrarea produsului sau prin ordin de plata (in functie de bugetul si profilul afacerii). Tot ce trebuie sa faceti este sa gasiti un segment de piata cu potential si sa contactati o firma de webdesign pentru a va asista in gasirea solutiei potrivite si implementarea ei. Chiar si promovarea unei astfel de afaceri se face de obicei online, cu ajutorul motoarelor de cautare, schimburilor de linkuri sau a campaniilor de publicitate online.



Ca si in alte investitii, timpul este un factor esential si in cazul unei afaceri personale - demararea ei la momentul potrivit, rabdarea pentru a obtine rezultatele dorite sunt esentiale, dar si munca sustinuta, reinvestirea profitului pentru a creste afacerea, dezvoltarea capacitatilor dumneavoastra de managment si marketing.

Sursa : www. economice. ro

Afacerile pe internet la romani

Desi in ultima perioada tot mai multi romani folosesc internetul si numarul afacerilor romanesti online a crescut simtitor, comparativ cu alte tari, sunt inca putini oameni de afaceri romani care profita de avantajele www-ului.

Pentru multi romani internetul continua sa ramana o mare necunoscuta fiind privit mai mult ca un mijloc de informare in masa si mai putin ca un mediu de afaceri.

Chiar si dintre companiile care folosesc internetul, prea putine se mai gandesc si la altceva decat promovarea imaginii sau vanzarea de produse prin magazine virtuale.

Si totusi lucrurile se schimba si la noi. Incet incet apar noi afaceri, axate exclusiv pe web. Tot mai multi sunt cei care au inceput sa vada in internet marile oportunitati ale momentului.

Daca un post de TV, de radio sau un ziar, sunt afaceri care necesita un capital urias pentru omul de rand, un website sau o retea de site-uri care sa se transforme intr-un mijloc mass media important, cu o audienta mai mare chiar decat a unui ziar sau a unui post de radio (deci si cu profituri pe masura), sunt oportunitati mult mai atragatoare.

Marile site-uri romanesti precum Softpedia, Kappa, Neogen, continua sa fie cu mult inaintea plutonului si sa faca cele mai mari profituri online din Romania. Insa goana dupa aur a inceput si nu trebuie sa ne miram daca vom auzi de noi site-uri romanesti cu sute de mii de vizitatori pe zi si cu profituri anuale de milioane de dolari. Drumul a fost deja deschis!

Cum sa investesti la bursa fara sa te pricepi

Casele de brokeraj au produse speciale pentru cei care nu doresc sa se implice decizional in tranzactii.
Cei care nu stiu sa faca investitii pe piata de capital, dar si cei care stiu, dar nu au suficient timp pentru a se ocupa de investitii pe bursa pot apela la produsele oferite de unele societati de servicii de investitii financiare (SSIF-uri), concepute exact pentru aceasta categorie de clienti. Investitiile sunt decise de brokeri.


Clientul il imputerniceste pe broker ca pe respectivul cont sa cumpere si sa vanda valori mobiliare in numele lui, fara a avea autorizarea expresa pentru aceste tranzactii. Produsele sunt asa-numitele conturi discretionare. Numai unele dintre SSIF-uri au un astfel de produs, iar unele societati impun si o suma minima pe care clientul trebuie sa o investeasca pe bursa.



Investitia minima


SSIF Broker, una dintre societatile care ofera acest produs, nu a stabilit o suma minima pentru cei care vor sa deschida un cont discretionar. „Poate sa vina si cu 1.000 de lei, problema este sa avem ce cumpara de ei”, afirma unul dintre brokerii societatii.

Un alt SSIF, KD Capital Management, accepta deschiderea unui astfel de cont daca clientul vine de acasa cu cel putin 2.000 de euro (echivalentul a 7.000 de lei). Acest cont este si unul de acumulare, KD Capital Management recomandand cresterea sumei investite pe bursa cu o suma de cel putin 50 de euro pe luna (echivalentul a 175 de lei).

„Daca in unele luni investitorul nu vine cu aceasta suma, nu este nicio problema”, afirma insa Cornel Stanciu, senior broker la acest SSIF. Totodata, investitorilor li se recomanda sa mentina banii in cont pana in momentul in care suma ajunge cel putin la echivalentul a 10.000 de euro.

Un alt SSIF ai carui brokeri se ingrijesc in totalitate de investitiile clientilor lor este EstInvest. Acest serviciu nu este oferit de toate filialele societatii.

De exemplu, clientii din Bucuresti nu pot accesa acest serviciu, dar cei din Focsani il au la dispozitie. Suma minima este de 10.000 de lei noi (echivalentul a aproape 2.900 de euro). Pentru deschiderea unui astfel de cont clientii sunt taxati cu 300 de lei noi.

Reprezentantii firmei informeaza insa ca nu orice client care intra pe usa poate sa deschida un astfel de cont: „Acceptam astfel de conturi dupa ce reusim sa cunoastem foarte bine un client”. Aceasta pentru a cunoaste cat mai bine cat de mult este dispus sa riste clientul.

Oferta

Pentru cei cu bani

Acestei categorii de investitori i se adreseaza oferta mai multor SSIF-uri. Sumele sunt ceva mai mari. KD Capital Management accepta cea mai mica suma pentru deschiderea unui cont discretionar care se adreseaza investitorilor cu mai multi bani: 10.000 de euro.

La BCR Securities suma minima este de circa 14.300 de euro, la Confident Invest de 25.000 de euro, iar la Prime Tranzaction de 30.000 de euro. SSIF-urile isi taxeaza clientii cu comisioane pe tranzactii sau cu comisioane de succes, a caror valoare se negociaza.
Sursa

Afaceri in turism

Incepeti o afacere bazata pe drumetii turistice. Puteti organiza saptamal sau lunar excursii turistice in locuri pitoresti incasand un profit frumusel de pe urma pasionatilor de drumetii. Daca nu aveti un microbuz, autocar sau alt mijloc de transport va puteti asocia cu cineva care are sau puteti inchiria unul. Ideea e simpla, in cursul unei luni va ocupati pe promovarea evenimentului prin afise stradale sau ziare locale de mica publicitate, precizand data excursiei si pretul de persoana. Organizati excursii in zonele pitoresti din regiunea dumneavoastra.

Pentru a invinge concurenta apelati la oferirea de servicii in plus, un suc gratuit turistilor, un ghid competent, etc. Este bine ca primele 3, 4 drumetii sa fie in locatii diferite, apoi reluati circuitul turistic pentru a oferi sansa si altor doritori sa viziteze alaturi de dumneavoastra obiectivele respective (de care probabil vor auzi de la fostii calatori/clienti care au mers in excursiile precedente). Puteti face oferte de excursii scolilor, liceelor si altor institutii cu un personal numeros. Pe masura ce va extindeti puteti inchiria sau cumpara mai multe autocare si puteti diversifica obiectivele de vizitat.

Principalele dificultati in acest tip de afacere il constituie capitalul de pornire si gasirea unui personal priceput la turism (puteti face "recrutari" din randul persoanelor care au mai lucrat in turism sau va puteti asocia cu ele in afacere).

Pentru a mari sansele de succes ale acestei afaceri este de preferat sa locuiti intr-un oras mare sau eventual intr-o zona turistica unde puteti gasi clienti in randul turistilor care au venit deja in zona .

Nu uitati sa revizitati blogul zilnic, in fiecare zi veti gasi cate o noua idee de afaceri.

Succes!