Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

luni, 14 iunie 2010

Aici sunt banii Dumneavoastra!!!

Cei 335 de deputati alesi ai poporului au cheltuit in luna martie circa 1.731.460 EURO echivalent a 7.229.885 LEI. Astfel venitul celor 335 de deputati din Romania este distribuit functie de:
- Indemnizatia bruta: 559.908 EURO
- Indemnizatia neta: 393.323 EURO
- Diurna deplasare in Bucuresti: 142.704 EURO
- Diurna deplasare in teritoriu: 70.744 EURO
- Diurna deplasare in strainatate: 7.282 EURO
- Cazare in Bucuresti: 392.169 EURO
- Cazare in teritoriu: 3.650 EURO
- Cazare in strainatate: 13.320 EURO
- Transport in tara: 119.283 EURO
- Transport in strainatate: 21.298 EURO
- Cheltuieli telefonie mobila: 7.779 EURO

Un calcul simplu ne arata o media a veniturilor medii unui deputat lunar: 1.731.460/335= 5168 EURO/LUNA, si ne mai plangem ca "angajatii" statului nu au de unde taia!!! Anual, numai cheltuilile scumpilor nostri alesi de deputati, in ritmul acesta ajung la 1.731.460*12= 20.778.000 EURO/AN. Daca la aceasta suma adaugam veniturile senatorilor, cheltuilile cu angajatii parlamantului Romaniei, costurile de intretinere a Casei Poporului, alte cheltuieli ... nu trebui sa fii un mare economist sa-ti dai seama ca o transa FMI se duce numai in buzunarul parlamentarilor romani pe spinarea cetateanului de rand.

O sa iesim din Criza?

Poporul se intreaba, politicenii intreaba, guvernul intreaba, internautii intreaba, toti ne intrebam cand vom iesi din Criza? Cred ca in mare parte ceea ce se intampla acum in Romania a fost dintotdeauna dar nu am vrut sa acceptam situatia ... sau mai bine spus cei de sus, ne-au pacalit de fiecare data, in fiecare an, de fiecare data cand au fost alegeri si continua sa ne minta. Acest sistem a fost perpetuat de oameni pe care noi i-am votat si ii vom vota si la urmatoarele alegeri.

Specialistii sau mai bine spus ghicitorii, sau specialistii de hartie estimeaza ca in 2012 criza va inceta cu adevarat!

Minciuni spun eu ... pana ce aceasta tara nu-si va regandi in totalitate politica, strategia ... pana cetatenii nu vor fi copnstienti ca daca nu aduc plus valoare acestei tari, nu vom mai avea ce vinde si intr-un limbaj informatic se va ajunge la un Crash Total!

Sper ca toti romanii sa iasa din anestezia aceasta generala, sa-si revizuiasca prioritatile si sa puna mana, altii creierele la bataie si sa nu ne mai plangem atat! Criza se va incheia atunci cand majoritatea vor fi constienti de faptul ca Nu produci nu ai cum si de unde sa ai!

Cum sa-ti cresti vizibilitatea pe internet

Internetul este plin de site-uri, resurse, articole, cuvinte-cheie, din toate domeniile, din toate nisele, exista mii, zeci de mii sau sute de mii de site-uri (in functie de nisa) similare care ofera cam aceleasi informatii si aplicatii. Cheia succesului pentru a razbate in aceasta jungla si a te face auzit, este promovarea, crearea unui brand, astfel incat sa devii vizibil daca nu cunoscut in nisa in care iti desfasori activitatea.

Mai jos sunt prezentate cateva principii si tehnici pe care le poate folosi orice site, indiferent de tematica sau nisa, pentru a deveni vizibil in aria in care activeaza.

1. SEO

Optimizarea on page trebuie sa fie primul pas pentru orice site nou-lansat. Daca aveti un site si ati sarit peste aceasta etapa nu mai asteptati, faceti o optimizare on-page cat mai curand. In general concentrati-va pe titlu si pe descriere, sa fie cat mai relevante si sa contina cuvintele-cheie pe care le tintiti. Titlul sa nu fie mai mare de 70 de caractere si descrierea sa nu fie mai mare de 200. Inca ceva, nu incercati sa pacaliti motorul de cautare insirand fara sens cuvinte-cheie, se va intoarce totul impotriva voastra si veti fi penalizat.

In afara de titlul si descriere trebuie sa va asigurati un continut-text original, cu o proportie optima de cuvinte-cheie. In fine, cautati sa obtineti linkuri spre site-ul dvs. de pe site-urile concurente daca se poate.

2. Oferiti continut si altor site-uri

Poate fi vorba de articole, comunicate de presa, diverse aplicatii (cum ar fi felicitarile online, programe de afiliere, jocuri online, etc.). In acest fel atingeti 2 obiective importante: va asigurati linkuri spre site-ul dvs. si va construiti un brand, aveti acces si la vizitatorii acelor site-uri, vi se duce numele cum se spune, deveniti tot mai cunoscut in bransa voastra.

3. Produceti virale

Nu, nu va ganditi la virusi, este vorba de cu totul altceva. Un viral este un material care odata lansat pe internet se propaga de la site. De exemplu poate fi vorba de un raport electronic pe care vizitatorii il descarca si il trimit si prietenilor care la randul lor il trimit si altora si tot asa, poate fi vorba de felicitari online care la fel se propaga din om in om, de filmulete postate pe diverse site-uri ce sunt apoi preluate si de altii sau poate fi vorba de un newsletter. Bineinteles ca in oricare gen de viral nu veti uita sa postati cel putin un link sau o referire la site-ul vostru indemnand utilizatorii sa-l viziteze. Si prin acest procedeu se vizeaza crearea unui brand, in afara de vanarea unor vizitatori noi.

4. Postati comentarii pe bloguri si pe forumuri

Chiar daca multe bloguri si forumuri au atributul “nofollow” pentru linkuri, aveti sansa sa catigati un plus de vizitatori si sa deveniti cunoscut in comunitatea online careia va adresati. Nu abuzati de aceasta strategie, nu postati comentarii inutile si nu faceti spam, altfel comentariile voastra vor fi sterse de moderatori si nu va alegeti cu nimic.

Postati comentarii utile, folositoare comunitatii, citati un articol de pe site-ul vostru si apoi precizati sursa sau inserati linkuri utile, astfel va puteti bucura de vizitatori chiar si dupa ani de zile de la postarea unui astfel de comentariu util.

5. Folositi-va de retelele sociale

Folositi retele sociale ca Twitter sau FaceBook, Youtube sau Triluliu pentru a va promova site-ul. La fel ca la postarea de comentarii pe bloguris i forumuri, nu faceti abuzuri. Oferiti continut util si de calitate comunitatii, doar asa ii veti face sa va tina minte si sa va caute din nou si din nou. La urma urmei doriti sa va creati un nume bun in nisa voastra, nu un renume de spamer si om neserios.

Desigur mai exista si alte metode de creare a unui brand dar acestea 5 sunt cele mai ieftine si cele mai la indemana, mai ales pentru un webmaster aflat la inceput de drum.

Rolul si importanta backlink-urilor

Un site fara trafic este un site esuat si un factor de frustrare pentru proprietarul sau. Degeaba investim sute sau mii de euro intr-un site cu un design perfect daca nu il viziteaza nimeni si nu genereaza vanzari, sau nu isi atinge scopul pentru care a fost creat. Pentru asta e nevoie de vizitatori, adica de trafic. Cel mai bun trafic este cel adus de motoarele de cautare dar pentru ca site-ul tau sa fie vizibil in cautarile de pe Google de exemplu, trebuie ca site-ul sa treaca printr-un proces de optimizare (SEO). O componenta esentiala in aceasta ecuatie sunt backlink-urile.

Backlink-urile sunt linkuri de pe alte site-uri spre site-ul tau si sunt esentiale in procesul de optimizare a unui site pentru motoarele de cautare (SEO).

Despre importanta motoarelor de cautare si a traficului gratuit pe care acestea il aduc unui site, net superior altor forme generatoare de trafic, am mai discutat cate ceva asa ca nu o sa insist acum ci vom vorbi doar depre back-linkuri si importanta, relevanta lor.

Cum spuneam si mai sus, multi considera backlink-urile cea mai puternica tehnica SEO prin care iti poti urca site-ul in serps, adica in rezultatele pentru anumite cuvinte cheie, returnate de motoarele de cautare.

Aceasta idee este pe deplin intemeiata daca ne gandim ca Google considera un link similar unui vot de incredere, cu cat un site are mai multe linkuri spre el cu atat va avea o popularitate mai mare si va fi considerat de Google drept o autoritate in nisa lui.

Nu toate linkurile sunt la fel de importante, unele pot chiar sa dauneze site-ului spre care duc! Nu ma refer aici la linkurile cu atribut nofollow (desi pentru Google nu sunt importante tot sunt bune la ceva, aduc vizitatori directi si sunt luate in considerare de alte motoare de cautare mai mici), ci ma refer la caracterul site-urilor de pe care vin. De exemplu daca un site a fost penalizat de Google pentru promovarea unui continut ilegal sau imoral, si acel site are un link spre dumneavoastra, aveti sanse mari ca linkul respectiv sa va traga in jos, la fel si daca dvs. aveti un link spre un astfel de site. Acesta este un caz extrem in general linkurile de pe site-uri puternice, cu PR mare, cu trafic consistent sunt in general cele mai utile ca si linkurile de pe site-uri apropiate de cel al dumneavoastra, deci linkuri de la concurenta.

E aproape inutil sa ai link spre tine de pe o pagina unde exista 100 de linkuri spre alte site-uri, in schimb nu e inutil sa ai link de pe o pagina cu PR 0 sau chiar fara PR, in primul rand pentru ca in timp PR (page rank-ul) poate sa creasca, in al doilea rand pentru ca orice link este vazut de Google ca un vot pentru site-ul tau!

Acum exista o serie de tehnici de obtinere a backlink-urilor, nu toate sunt la fel de eficiente insa. Situatia cea mai fericita pentru promovarea unui site este atunci cand are linkuri de pe alte site-uri fara ca el sa gazduiasca la randul lui linkuri spre acele site-uri. Este situatia ideala si cea mai avantajoasa din punct de vedere SEO insa nu este tocmai usor de realizat si atunci ramane varinata link-exchange, adica schimbul reciproc de linkuri. Eu iti pun tine, tu imi pui mie. E mai buna decat nimic, daca tot apelati la ea incercati versiunea 3 way. Adica site-ul A pune link spre site-ul B iar site-ul B spre site-ul C, A si C apartinand aceluiasi webmaster, in felul asta se dribleaza reciprocitatea, ceea ce constituie un oarecare avantaj.

In fine directoarele web sunt o resursa importanta pentru orice webmaster, mai ales acele directoare care nu cer link inapoi, care ofera linkuri directe si mai ales daca sunt vazute cu ochi buni de Google. E o metoda excelenta de a obtine linkuri fara sa oferi nimic sau cel putin fara sa oferi linkuri pe site-ul tau, situatia cea mai avantajoaza asa cum ziceam mai sus.

Un alt aspect important este titlul si anchorul linkului, adica forma textuala pe care o vede vizitatorul uman. Este esential ca daca tintesti un cuvant cheie la care doresti sa rankezi bine in Google, sa folosesti acel cuvant pentru titlul linkurilor. De exemplu ai un site despre farmaceutica si doresti sa fii in primele afisari pe Google pentru cuvantul “farmacii”, iti vei construi backlink-uri cu titlul “Farmacii” si URL spre site-ul tau. Daca vei obtine suficiente linkuri incat sa bati concurenta, vei ajunge in primele pozitii pentru cautarea “farmacii” pe Google. Odata ce atingi pozitia tintita poti incepe batalia pentru alt cuvant cheie dupa acelasi model.

In linii mari: cu cat ai mai multe linkuri spre tine cu atat mai bine, cu cat ai mai multe linkuri de pe site-ul tau spre alte site-uri cu atat mai rau pentru tine. Exista insa unele nuante, linkurile de pe site-ul tau spre site-uri puternice sau spre site-uri cu un continut relevant si apropiat de tematica ta, te pot ajuta! Mai mult decat optimizarea interna cu meta-taguri, linkurile care vin spre tine de pe alte site-uri sunt hotaratoare in procesul de optimizare a unui site.

Idei de afaceri pentru tineri

Exista o serie de mici activitati economice profitabile in care tinerii, chiar si minori, se pot implica pe perioada vacantelor si in timpul lor liber. In general, ideile de afaceri pentru tineri sunt sezoniere si in orice caz vor avea nevoie de intocmirea unui plan de afaceri dar cu putin ajutor din partea unui adult sau chiar invatand de unul singur, un tanar isi poate transforma vacanta intr-o perioada profitabila din punct de vede financiar .

Fie ca vor sa castige bani de buzunar sau sa-si ajute familia, ideile de afaceri pentru tineri, prezentate in acest scurt articol, le pot fi de un real folos. Iata asadar o scurta lista cu genul de afaceri in care se pot implica tinerii:

* Oferirea de servicii de intretinere si reparare computere sau alte dispozitive electronice.
* Servicii de curatenie pentru birouri si locuinte.
* Babbysitting, mai ales in cazul fetelor.
* Desen artistic si decorativ, daca exista inclinatie spre aceasta arta.
* Mici afaceri online, lansarea unor site-uri proprii.
* Webdesign, adica realizarea de site-uri pentru clienti.
* Vanzarea de sucuri naturale in zilele toride de vara, mai ales pe plaja.
* Crearea de materiale publicitare.
* Inscriptionarea de tricouri, sepci si alte materiale vestimentare.
* Organizarea de evenimente, costumarea in ursitori, spiridusi si alte personaje populare.
* Un mic centru de tehnoredactare (xerox, scanare, listare) bine plasat pe langa scoli, licee, tribunale, etc.
* Servicii de traduceri din limbi straine.

Desigur lista ar putea continua si cu alte idei de afaceri pentru tineri, tot ce conteaza este ca tanarul ce vrea sa se lanseze pe acest drum al afacerilor sa inceapa cu un domeniu la care se pricepe cel mai bine. Sa fie realist, sa-si stabileasca tinte ce pot fi atinse si bineinteles sa aiba autodisciplina si dorinta de a merge mai departe. Este recomandat ca la inceput tinerii sa beneficieze de sprijinul unei echipe formata din colegi sau, daca se poate, sa se asocieze cu adulti cu experienta in domeniul in care doresc sa activeze, sansele de reusita sunt astfel mai mari, dar se poate si de unul singur, mai ales in domeniul internetului.

Urmariti periodic blogul nostru pentru alte idei de afaceri si ponturi pentru tinerii antreprenori.

In pragul unor mari schimbari?

De multa vreme Google ne-a obisnuit cu o serie de noutati si inovatii pe care le lansa periodic insa de data asta pare sa se fi intrecut pe sine insusi, cu consecinte greu de prevazut mai ales pentru webmasterii care se bazeaza pe trafictul provenit din cel mai mare motor de cautare din lume.

Miza acestor schimbari va fi viitorul tehnicilor de SEO si al marketingului online in general. Dar sa vedem care sunt aceste schimbari de la Google si cum ne pot afecta pe noi webmasterii.

Factorul numarul 1, din punctul meu de vedere, este cautarea personalizata. Aceasta tinde sa returneze utilizatorului raspunsuri bazate pr cautarile lui anterioare, preferinte si localizare regionala. Daca ati fost atenti pe pagina google au aparut relativ recent cateva noi aplicatii in afara de cele mai vechi cu “imagini” sau “videoclipuri”, acum a mai aparut si cautarea in bloguri, in directorul lui Google, in sectiunea “Stiri”, in forumuri, etc. In plus, daca lansati o cautare vezi observa in coltul din dreapta sus aplicatia “Istoric web”, o puteti activa sau dezactiva, atunci cand e activata (de regula se activeaza singura by default) Google tinde sa returneze cautarile in functie de ce site-uri ai vizitat anterior. Ideea e ca utilizatorul va fi mai interesat de acele rezultate bazate pe aria lui de interes, arie de interes pe care google o determina bazandu-se pe genul de site-uri pe care utilizatorul le acceseaza mai des.

Al doilea mare factor ce va influenta politica de SEO este schimbarea algoritmilor si a factorilor de evaluare a unui site. Google se uita acum la date noi cum ar fi viteza cu care un site se incarca, backlinkurile pe care le primeste site-ul in momentul cautarilor astfel incat sa se ajunga la o cautare in timp real si alti factori.

Pe scurt tindem sa vedem un google dance continuu, cu site-uri care isi schimba pozitia zilnic, cu cautari care apar diferit la useri diferiti, in functie de judetul sau orasul in care se afla si in functie de site-urile pe care le frecventeaza. Multe site-uri vor fi astfel aruncate inapoi, altele vor fi avantajate iar cel mai greu le va fi site-urilor noi care vor trebui sa lupte mult mai mult pentru a urca in serps in fata unor site-uri care deja au trafic.

Daca Google va continua in aceasta directie, SEO se va juca dupa reguli noi iar site-urile care vor reusi sa aiba un trafic fidelizat, unde utilizatorii intra aproape zilnic, direct, nu prin intermediul unor cautari pe motoarele de cautare, vor detine formula castigatoare.

300 de Dolari pe Zi din Google Adsense - in Romania

Peste 300 de dolari pe zi, din programul Google Adsense, o cifra de invidiat pentru orice webmaster din lume sau in orice caz pentru cei mai multi dintre ei. Pentru webmasterul gorjan Matei Nadrag insa este o realitate.

Este mult?

Cu siguranta da, daca ne gandim ca peste 90% dintre webmasterii romani abia resusesc sa castige din site-urile lor cat pentru o masa in oras cu prietenii sau nici macar atat.

Este o cifra imposibila?

Nici pe departe, in lume exista deja milionari in dolari care si-au castigat averea de pe urma programului Google Adsense. Ceea ce il diferentiaza pe Matei Nadrag in peisajul web-ului romanesc este insa disponibilitatea sa de a impartasi si altora povestea sa de succes. Daca putinii antreprenori online de succes ai Romaniei prefera anonimatul, protagonistul articolului nostru a gasit o noua sursa de venit care in acelasi timp ii ajuta si pe altii sa-i calce pe urme. Este si asta o reteta a succesului, imbogateste-te invatandu-i pe altii cum sa devina bogati.

Pe scurt Matei a scris o carte electronica in care isi prezinta povestea de succes, metodele si tehnicile folosite pentru a ajunge la aceste rezultate. Mai mult, ofera celor care doresc sa inceapa o afacere online si un pachet de site-uri gata facute, pe diferite nise, pe care pot sa experimenteze si sa aplice principiile si metodele folosite de Matei.

Pe site-ul intitulat sugestiv Profit Sigur, gasiti povestea detaliata a lui Matei Nadrag, concluziile unora dintre cititorii cartii sale si bineinteles, ocazia de a investi in cunostinte noi si profitabile.

Desigur aceasta este o afacere in sine, nimeni nu o contesta, insa poate fi considerata o adevarata investitie mai ales in aceasta era electronica unde cel care detine informatia, detine puterea.

(Pentru cei care nu au auzit pana acum de Google Adsense este vorba de un program de afiliere intre Google si proprietarii de site-uri web prin care acestia din urma primesc un anumit procent din venitul generat lui Google ori de cate ori vizitatorii lor dau click pe reclamele care fac obiectul acestei afilieri, nu vom intra in amanunte aici.)

Markus Frind - o afacere online de milioane de dolari

Markus Frind s-a nascut in Canada in 1979, douazeci de ani mai tarziu va absolvi Institutul de Tehnologie British Columbia cu o diploma in domeniul informaticii. Averea si succesul in afaceri i se datoreaza insa unui site de dating online, PlentyofFish.com, lansat in 2004. A condus site-ul singur pana in 2007 cand a facut cateva angajari. In prezent site-ul este pe locul 331 din lume in topul Alexa, cu peste 1 miliard de vizualizari pe luna.

Markus a inceput site-ul fara un buget pentru investitii, fara un plan si fara sa cunoasca prea multe despre afacerile si marketingul online. Astazi, site-ul lui este cel mai mare site de dating din lume cu un castig anual de aprox. 10 milioane de dolari. In 2009 site-ul a fos prezentat si promovat in cadrul unui videoclip (”Available” de Flo Rida), tot in 2009 Markus a lansat pe site un concurs alaturi de Lady Gaga, membrii site-ului sau avand oacazia de a o intalni pe celebra cantareata in cadrul turneului “Fame Monster”.

Intrebat care sunt principiile dupa care se ghideaza, in materia de afaceri online, Markus a schitat urmatoarele puncte:

* Alege o nisa unde concurenta ofera servicii contra-cost, tu ofera acele servicii gratis, pentru promovare apeleaza la serviciile GoogleAdwords.
* Trebuie sa creezi site-uri unde userii vor dori sa revina de buna voie mereu si mereu, daca te gandesti sa te imbogatesti doar aplicand tehnici SEO, mai gandeste-te o data.
* Fa-i in asa fel incat userii sa fie cei care creaza continutul site-ului tau, promoveaza-l prin cluburi si prin intermediul marketingului viral, din om in om.
* Nu intra pe nise unde conceurenta investeste o multime de bani in campanii GoogleAdwords, intra pe piete cu o concurenta slaba sau creaza-ti chiar tu propria piata.
* Pastreaza-ti site-ul simplu si curat, cu doua reclame maxim. Site-ul trebuie sa se incarce repede si nu trebuie sa “zapaceasca” vizitatorii.
* Ma concentrez mereu pe cresterea numarului de vizitatori sau de afisari, daca nu creste in fiecare luna cu 10%, ceva este in neregula. Nu te concentra pe cresterea profiturilor pentru ca risti sa nu cresti deloc.
* Fa-ti site-ul pentru useri, creaza-l in jurul lor, fa-i parte integranta din el, nu il crea doar de amorul artei, trebuie sa aiba o utilitate practica pentru useri.

In prezent site-ul are 4 angajati iar Markus i se dedica doar o ora pe zi. Este doar una din sutele de povesti de succes online in care tineri de pana in 30 de ani, din intreaga lume, au reusit sa stranga averi de milioane de dolari, in doar cativa ani. Si robinetul nu s-a inchis, internetul continua sa fie un El Dorado modern oricand putand aparea alti Markus Frind in orice colt al lumii.

Promovarea pe retele sociale

Desi nu tine neaparat de SEO (dar tine de promovare online gratuita), a devenit o moda in ultima vreme ca tot mai multi webmasteri sa apeleze la site-uri de retele sociale ca FaceBook sau Twitter pentru a-si populariza site-ul prin intermediul acestora. Pe scurt deschizi cate un cont pe cele mai importante site-uri de retele sociale, cont cu si despre site-ul tau, cu ajutorul caruia iti popularizezi proiectul online in aceste medii. Cat de eficiente sunt aceste retele sociale si cum le poti folosi efectiv pentru a-ti creste traficul site-ului?

Ei bine, folosite corect, aceste parghii pot fi transformate intr-un adevarat balon de oxigen pentru o afacere online insa multi dintre webmasterii de mai sus care incearca sa-si promoveze site-urile prin intermediul lor, le folosesc gresit iar asta se vede in rezultate.

La fel cum procedeaza webmasterii incepatori care lanseaza un site si pe urma nu mai fac nimic pentru a-l promova, tot asa procedeaza si majoritatea celor care ii deschid site-ului lor un cont pe youtube sau Twitter. Deschid contul si cam atat. Cheia succesului unei astfel de intreprinderi este insa construirea unei retele decente de “prieteni” care sa urmareasca noutatile pe care le afisezi acolo, astfel incat sa fie stimulati sa tina legatura cu ceea ce se intampla pe site-ul tau si sa il viziteze periodic.

Pune continut nou in conturile site-ului tau de pe retelele sociale, daca nu zilnic macar la cateva zile, posteaza filmulete interesante pe youtube cu ajutorul carora sa iti popularizezi brandul, anunta update-urile pe care le faci la site, etc. Nu este usor insa este o oportunitate de promovare online gratuita ce merita fructificata. Datorita faptului ca pe astfel de retele exista in general canale pentru fiecare nisa, constituie o oportunitate in plus, practic nu este domeniu al activitatii umane care sa nu aiba niste filme pe aceasta tema pe Youtbe de exemplu.

Nu va rezumati doar la Twitter, Youtube sau FaceBook, mai ales daca aveti un site regional, testati si eficienta unor site-uri de retele sociale mai mici, cum ar fi autohtonul Neogen sau retelele de pe Yahoo.

Totul este sa aveti timp suficient pentru a pune periodic materiale si continut nou pe aceste retele astfel incat sa starniti atentia si sa va construiti o reputatie in aceste medii. Tineti pasul cu noile tendinte si intariti-va astfel prezenta pe internet.

3 ponturi fierbinti pentru cresterea profitului online

Profitabilitatea unui website se masoara in doi factori principali: traficul si rata de conversie. Traficul stim cu totii ce inseamna, numarul total al vizitatorilor site-ului intr-un anumit interval de timp. Rata de conversie este procentul de vizitatori care prin actiunile lor pe site, iti genereaza venituri (fie ca vorbim aici despre comandarea unui produs sau de faptul ca dau click pe reclamele afisate). Daca dintr-o 100 de vizitatori unul singur lanseaza o comanda, rata de conversie a site-ului tau este 1%. Daca 8 din acei 100 dau click pe reclamele afisate pe site-ul tau, atunci rata de conversie este 8% si asa mai departe.

Prin urmare, pentru a-ti creste veniturile ai doua optiuni principale: fie cresti numarul de vizitatori, fie iti maresti rata de conversie. Mai jos vom vorbi despre 3 ponturi pe care le poti pune in aplicare pe site-ul tau pentru a-ti creste rata de conversie si, implicit, profitabilitatea site-ului.

1. Afisaza sursele de monetizare cat mai aproape de partea de sus (de header).

Daca vrei sa te asiguri ca toti vizitatorii vor vedea reclamele sau produsele tale trebuie sa stii sa le captezi atentia de prima data cum ajung pe pagina ta. Nu ii lasa pe ei sa caute prin tot site-ul pana ce ajung la sectiunile comerciale ale site-ului, foarte multi nici macar nu se obosesc sa citeasca ce este mai jos de nivelul cursorului. Inca de la intrarea pe site pune-le in fata oferta ta (fie ca e vorba de produse si servicii proprii sau de produse afiliate/reclama).

2. Indeamna-i la actiune

Cu exceptia cazurilor in care afiliatii specifica sa nu faci acest lucru, vizitatorii trebuie sa afle repede ce anume astepti de la ei. Indeamna-i sa cumpere, indeamna-i sa actioneze, indiferent ca vrei sa lanseze o comanda, sa se inscrie intr-un newsletter sau doar sa citeasca pagina urmatoare, vizitatorii trebuie sa stii ce vrei de la ei.

3. Cat mai putine elemente care sa distraga atentia

Nu iti umple site-ul de bannere si reclame colorate, unele peste altele, care distrag atentia clientilor. Nu iti fura singur caciula, un aspect urat al site-ului alunga vizitatorii, prea multe reclame ii deruteaza, mesajul original se pierde iar vizitatorii nu inteleg ce vrei de la ei. In final rezultatele vor fi mai slabe decat daca ai pastra un site curat, simplu si la obiect.

Prea multi webmasteri se concentreaza exclusiv asupra traficului si nu isi pun problema ratei de conversie iar apoi se intreaba ce anume nu merge cand realizeaza ca veniturile sunt la fel de modeste. Nu are niciun rost sa ai mii de vizitatori pe zi daca acesti vizitatori nu genereaza profit. Cum cei mai multi vizitatori nu petrec decat cateva secunde pe un site, este important ca mesajul sa fie scurt, la obiect si convingator. Cele trei ponturi de mai sus va pot ajuta in sensul asta.

Noi reguli pentru inscrierea site-urilor

Pe scurt, pentru inscrierea de site-uri in catalogul de afaceri PonturiFierbinti.com, am adaugat posibilitatea inscrierii de Linkuri Premium, contra-cost iar pentru Linkurile Simple am introdus obligativitatea linkului reciproc. Linkurile care au fost deja acceptate pana acum, raman la locul lor! Noile reguli se aplica pentru site-urile ce vor continua sa fie inscrise in directorul nostru.

Stiu ca multi vor fi dezamagiti insa aceasta masura se impunea de ceva vreme datorita a cel putin doi factori. In primul rand spatiul ocupat de site-ul nostru pe server se marea constant si destul de repede datorita cresterii numarului de linkuri, un spatiu mai mare pe server se tracuea prin costuri mai mari catre firma de hosting, prin introducerea Linkurilor Premium si a obligaivitatii linkului reciproc la inscrierile simple, rata de crestere a spatiului pe server se reduce considerabil iar costurile de intretinere ale site-ului se amortizeaza.

A doua problema este selectivitatea, credem ca linkuri mai putine si mai de calitate sunt de preferat, atat pentru administratorii site-ului cat si pentru utilizatorii nostri. In plus site-urile inscrise contra-cost ofera mai multa incredere si seriozitate (desi nu ofera garantii de 100%), daca cineva isi permite sa investeasca in promovare inseamna ca pune pret pe ceea ce face si e mai putin probabil sa fie un amator.

Linkurile Premium nu necesita link reciproc, in plus sunt favorizate in categorii ocupand locurile cele mai vizibile, inaintea linkurilor simple. Aceste avantaje se traduc prin mai multi vizitatori directi cat si prin pozitii mai bune in motoarele de cautare (nu e acelasi lucru sa ai linkul pe prima pagina a unei categorii, ce are un PR3 sa zicem, cu a fi pe o pagina secundara 3-4 sau 5 unde este PR0). Costul unei inscrieri premium este de numai 3 dolari pe an, plata facandu-se prin paypal.

Linkurile Gratuite raman o realitate doar ca acum sunt conditionate de afisarea codului ce contine linkul-reciproc. Linkul reciproc se gaseste sub forma unui cod ce este trimis automat in email dupa inscrierea unui site. Este recomandat ca acest cod sa fie introdus imediat dupa primirea emailului de inscriere astfel incat atunci cand administratorii verifica site-urile inscrise sa vada linkul reciproc si sa aprobe site-ul, in caz ca linkul reciproc nu va fi la locul lui, site-ul va fi respins si va trebui inscris din nou.

Desi nu vor fi pe placul tuturor, aceste noi masuri vor duce la o mai buna triere a site-urilor acceptate in director, vom avea mai mult timp sa ne ocupam de celelalte sectiuni ale site-ului (forum, articole, blog) si in final atat webmasterii site-urilor inscrise cat si vizitatorii vor beneficia de mai mult din partea site-ului PonturiFierbinti.com, primii de o mai buna promovare pentru site-urile lor, cei din urma de resurse mai de incredere.

Nişe şi sub-nişe

Ok, vrei sa incepi o afacere online, vrei sa-ti deschizi un site si chiar te-ai gandit despre ce va fi si ce subiecte va aborda, intr-un cuvant ti-ai ales nişa in care urmeaza sa activezi, adica tematica site-ului tau. Dar esti sigur ca te-ai gandit bine? Articolul de mai jos s-ar putea sa-ti dea cateva idei interesante si profitabile si sa te ajute sa alegi o nişă cu adevarat profitabila pentru afacerea ta.

Majoritatea celor care se gandesc sa inceapa o afacere online sunt tentati sa aleaga nişele asa-zis fierbinti, adica acelea despre care au auzit ei ca sunt cele mai profitabile (medicina, dating, auto, etc.). Desi la o prima vedere pare o strategie buna nu este neaparat asa. Principalul obstacol in a reusi intr-o astfel de nişă este concurenta puternica pe care ar trebui sa o baţi. In astfel de nişe consacrate, concurenta este foarte mare, pentru un site nou va fi foarte greu sa concureze pe aceleasi cuvinte-cheie cu un site puternic ce are in spate investitori seriosi. Care ar fi deci cea mai buna alegere in materie de nişă atunci cand deschidem un site nou?

Ideal ar fi sa gasim o nişă neexploatata inca sau sa cream noi una, cum acest lucru nu este tocmai usor, solutia ce mai la indemana este gasirea unei sub-nişă. Sub-nişele sunt segmente de piata desprinse dintr-o nişă principala. De exemplu site-urile care ofera informatii, produse si servicii din domeniul medical foarmeaza o nişa principala, sa-i zicem medicina. Site-urile care abordeaza doar subiecte legate de tratamentul diabetului folosesc o sub-nişă. Ramificarea poate merge si mai departe putand fi exploatata o sub-nişă bazata doar pe complicatiile diabetului cum ar fi de exemplu site-uri cu retete culinare pentru diabetici, site-uri cu informatii despre complicatiile pe care le da diabetul la ochi sau picioare. Sau sa luam nişa Auto, o sub-nişă este tuningul auto sau si mai departe, o sub-nişă a tuningului auto este piata anvelopelor de iarna. Si exemplele pot continua pentru aproape orice domeniu sau nişă aleasa.

Creandu-ti afacerea online in jurul unei sub-nişe, sansele de a ajunge in top pentru cuvinte-cheie relevante este mult mai mare si deci si sansele de a avea o afacere online profitabila si de a deveni chiar un brand online in domeniul ales, decat daca te-ai arunca in lupta cu marii rechini ai unor nişe consacrate.

Prin urmare alegerea nişei poate fi o problema esentiala care sa determine succesul sau dimpotriva, esecul, unei afaceri online. Ea trebuie aleasa in functie de concurenta existenta in acel moment pe piata, de oportunitatile de monetizare pe acea nişa si bineinteles, nu in ultimul rand, de aptitudinile si de cunostintele tale in acel domeniu.