Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

joi, 26 august 2010

Unde gresesc in relatiile mele?


De cele mai multe ori ne trezim din somnul adanc si ne spunem cam asa “iar am gresit, eu sunt vinovata”, “unde gresesc?”, “de fiecare data mi se intampla la fel…”.
Oare ce am de facut?
Ce am de schimbat?
Ce nu este in regula cu mine?
Nu sunt suficient de buna?

In cele mai mult articole pe care le-am scris in ultima vreme am vorbit despre modul in care ne alegem partenerii si care sunt cauzele pentru care ne aflam in preajma anumitor oameni.
Inca de cand suntem mici ne dorim un partener, unul care sa nu semene nici cu mama si nici cu tata. Unul diferit de ei si cu toate astea de cele mai multe ori cuplul pe care il formam este identic cu al celor care ne-au crescut.
De ce se intampla asta?

Pentru ca inconstient ne-am format un tipar de partener. Stim ca nu il vrem pe el, insa alegem unul identic sau chiar cu mai multe calitati negative.
Actionam conform unui creier vechi, cu toate ca suntem inclinati sa credem ca maturitatea ne va aduce schimbari.
Alegem partenerul conform creierului format in copilarie, parteneri asemanatori celor care ne-au crescut.
Creierul nostru vechi ne impiedica sa vedem realitatea partenerilor nostril deoarece el nu este ghidat. El este asemeni unui orb care incearca sa gaseasca drumul.
A actiona conform unui creier nou matur inseamna a intelege ca noi suntem maturi si asta presupune a avea capacitate de alegere. Mai mult maturitatea ar trebui sa ne ofere dovada vie ca partenerii nostri nu trebuie considerati parintii nostri.
Trebuie sa luam abilitatile rationale pe care le folosim in anumite domenii ale vietii si sa le utilizam in relatiile de dragoste.
Abia in momentul in care facem alianta intre cele doua modalitati de a actiona, adica cea din copilarie si cea de la marutitate, abia in momentul in care facem distinctia clara intre trecut si prezent putem fi siguri ca ne vom putea atinge dorintele inconstiente.
Acesta este momentul in care vom trece pragul catre o relatie implinita, constienta si diferita de cea pe care am avut-o exemplu in copilarie.
Se spune ca atunci cand actionam conform creierului vechi, chiar daca vedem aspecte la partener care tradeaza felui lui de a fi parca suntem orbi.
Cu toate ca vedem ca el sau ea nu este cea potrivita pentru noi negam. Credem in sinea noastra ca el nu poate fi asa. Ne mintim ca nu ne poate face rau si nu ar fi capabil sa ne faca sa suferim.
Exact in aceasta situatie am fost eu. Credeam ca este cel mai bun barbat de pe pamant. Aveam senzatia ca am intalnit barbatul vietii mele. Nu imi imaginam vreodata ca ma va face sa sufar atat de mult sau ca ma va supune la un chin atat de mare.
Aveam o parere foarte buna despre el. Il cream un om cu suflet, il credeam sensibil, il credeam potrivit pentru mine. Ma consideram norocoasa si implinita.
Cu toate ca aveam momente in care realizam ca ceva nu este in regula negam, ma minteam si cautam sa acopar lucuri care ma deranjau.
De fapt ceea ce credem despre el eram eu. Eu proiectam pe el calitatile mele.
De fapt eu ma iubeam pe mine. Este foarte sfasietor momenul in care ajungi sa iti dai seama ca cel de langa tine nu este cel pe care tu il credeai. Iti trebuie o putere foarte mare de rationalizare si dorinta de a deveni constient de viata ta.
Ceva s-a intamplat…m-am trezit…am realizat ca il inzestrez doar cu calitatile pe care eu mi le doream sa le aiba un barbat pentru mine, insa nu era el, Am realizat astfel ce imi doresc de la un barbat, de la o relatie, de la viata mea.
Am intalnit barbatul care mi-a aratat unde am gresit in relatiile mele, pentru ca lectia oferita de el a fost mai dura de aceasta data.
9 pasi pentru a deveni contient de relatia ta
Pasul 1

Realizati ca relatia de dragoste are un scop ascuns si anume vindecarea ranilor din copilarie. Ca urmare este bine sa intelegeti care sunt problemele nerezolvate care stau la baza celor actuale din relatie. De exemplu daca simtiti ca partenerul nu va ofera suficienta atentie, ganditi-va cum va simteati in copilarie atunci cand nu vi se oferea atentie. Senmimentul este acelasi.

Pasul 2
Formati-va o imagine reala a partenerului. In momentul in care il intalniti ganditi-va daca trasaturile care va atrag la el seamana cu cele ale unei persoane din copilarie care a avut grija de voi. Daca are trasaturi negative, recunoasteti asta, doara sa puteti deveni constienti de relatia in care va angrenati. In acest fel ea devine o relatie constienta, doar asa vedeti cine este cu adevarat partenerul vostru.

Pasul 3
Cautati modalitati prin care sa comunicati partenerului nevoile si dorintele. Intr-o relatie inconstienta traim cu convingerea din copilarie ca partenerul trebuie sa intuiasca nevoile noastre, spre deosebire de relatia constienta in care partenerii accepta ca pentru a se intelege unul pe celalalt trebuie sa gaseasca cele mai potrivite modalitati de comunicare.

Pasul 4

Constientizeaza si premediteaza fiecare interactiune cu partenerul. Intr-o relatie inconstienta actionam si reactionam fara a gandi dinainte. Asta este dovada ca actionam conform creierului format in copilarie. Intr-o relatie constienta trebuie sa ne antrenam pentru a ne comporta intr-o maniera constructiva.

Pasul 5

Cautati sa pretuiti nevoile si dorintele partenerului. Daca intr-o relatie inconstienta avem tendinta de a crede ca partenerul are rolul de a ne purta de grija, de a ne satisface nevoile, intr-o relatie constienta trebuie sa nee canalizam energia si atentia pentru a raspunde nevoilor partenerului.

Pasul 6

Acceptati ca aveti propriile defecte si parti negative. Intr-o relatie constienta recunoastem deschis ca avem parti negative si ca nu suntem perfecti, asumandu-ne responsabilitatea in acelasi timp. In acest fel evitam sa proiectam asupra partenerului propriile trasaturi negative, ceea ce creeaza un mediu mai putin ostil.

Pasul 7

Cautati modalitati si tehnici pentru ca va satisface propriile nevoi. Daca evitam sa mai dam vina pe celalalt pentru ca nu ne raspunde nevoilor noastre, putem realiza ca partenerul poate fi o resursa pentru noi.

Pasul 8

Descoperiti in voi puterile si abilitatile pe care considerati ca nu le aveti. Partenerii care ne atrag sunt cei care poseda abilitatile si puterile pe care noi consideram ca nu le avem. Pentru a avea o relatie constienta trebuie sa incercam sa ne unim cu sinele nostru, iar singura modalitate prin care putem face asta este sa dezvoltam in noi trasaturile ascunse, cele pe care consideram ca parneterul le are si noi nu.

Pasul 9

Stabiliti si acceptati ca pentru a avea o relatie fericita este uneori nevoie sa trecem si prin momente mai putin placute. Intr-o relatie inconstienta traim cu convingerea ca pentru a avea o relatie fericita trebuie doar sa alegem partenerul potrivit, pe cand intr-o relatie constienta trebuie sa ne dam seama ca noi trebuie sa fim partenerii potriviti. Pe masura ce castigati experienta ve-ti intelege ca o relatie adevarata presupune angajament, disciplina, curajul de a evolua si schimba.
Cei mai multi dintre noi preferam sa stam sau sa trecem printr-o relatie de parca am fi adormiti implicandu-ne in interaciuni de rutina care ne aduc putin placere.
Traim astfem vieti secatuite de rutina, lipsite de satisfactii si dam vina pe partenerii nostri. Nu realizam ca greseala ne apartine noua insine, el a fost doar un actor care s-a lasat influentat si manipulat inconstient de nevoile si problemele noastre ascunse. Noi l-am atras pe el si noi pe el.
De azi ai posibilitatea de a constientiza langa cine stai. Este el cel pe care l-ai asteptat toata viata? Ramane sa vezi ce ai de facut in continuare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu