Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

joi, 1 iulie 2010

O femeie puternica

Ce este femei puternica?
O femeie puternica nu inseamna o femei ce imprumuta tarsaturi masculine si astfel devine puternica. O femeie puternica, cu personalitate, inseamna o femeie ce isi onoreaza feminitatea si in acelasi timp nu face compromisuri in calitatea vietii ei, in privinta relatiilor pe care le are, in privinta stilului de viata sau a visurilor si nevoilor ei.
Cum sa devii o femeie puternica, sau mai bine zis cum sa scoti la suprafata puterea ce deja se afla in tine?
  1. 1. E foarte important sa ai viata ta. PUNCT.
Viata ta inseamna de la coltul tau de intimidate, unde sa poti sa te retragi ca sa ramai singura cu gandurile si trairile tale si sa iti incarci bateriile. Sa te uiti la filmele care iti plac , sa asculti muzica ce iti place, sa mananci ce iti place. Daca se poate sa fie impreuna cu partenerul, e super. Dar daca nu se poate sa faceti totul  impreuna intotdeuna, asta e. Nu fa compromisuri pentru ca se aduna emotii negative, regrete si resentimente care apoi izbucnesc. Mai bune spui de la inceput  ce nu ai chef sa faci si gasesti o solutie decat sa izbuncesti mai tarziu si sa provoci daune ce nu mai pot fi reparate.
  1. 2. Sa ai pasiunile si hobby-urile tale
Aici nu cred ca trebuie sa intru prea mult in amanunt. Sunt lucruri care iti plac? FA-LE! Daca tu ai un suflet implinit si esti fericita, atunci poti sa oferi aceste lcururi frumoase din sufletul tau si celor de langa tine. Daca permanent faci ce vor altii si nu te ocupi si de tine, ajungi sa imprasiti venin in jur. De aceea e nevoie sa fii o femeie puternica. Pentru ca o femeie slaba, nu e atragatoare.
  1. 3. Sa ai PRIETENELE TALE
Asta e un aspect iarasi, foarte important. Se intampla intr-un cuplu ca iubitii sa fie prea preocupati unul de altul si astfel isi uita prietenii. Nu fa greseala asta. Prietenii sau prietenele sunt bunuri atat de rare incat nu merita sa le pierzi. Si mai ales, daca te desparti de partener si apoi iti cauti vechile prietenii e ca si cand lingi unde ai scuipat. N-am avut nevoie de voi pana acum dar acum am si ma intorc umilita. Nu iti neglija prietenele si prietenii si incearca sa ai o relatia cat mai buna cu ei, in acelasi timp cu relatia ta.
  1. 4. Sa iesi chiar daca el nu are chef si sa ii explici ca tu ai nevoie.
Se intampla ca uneori partanerul sa nu aiba chef de iesiri dart u sa fii in forma sis a ai mare nevoie sa iesi. Vorbeste cu el despre asta si nu sta in casa doar pentru ca el nu iese. E valabil si reciproc. Poate vrea el sa iasa si nu vrei tu. Daca simti ca acum in acest moment ai chef sa faci un lucru, comunica-l si fa cum crezi tu ca e mai bine. O relatie de cuplu sanatoasa nu inseamna ca partenerii sa faca totul impreuna. Aia se cheama fuziune, contopire si distruge rapid relatia.
  1. 5. SA INVETI SA CERI
Asa cum am zis mai sus, prietena mea avea o problema. Nu stia sa ceara. Credea ca eu vad, simt , intuiesc nevoile ei subtile sau unele foarte evidente. Eu ma gandeam la ale mele si nu observam, mai ales ca nu stiam sa ma uit la nevoile altora.
Dupa cateva scandaluri pe tema asta a invatat sa ceara. Am fost foarte mandru cand odata mi-a zis :”Vreau sa iesim intr0o excursie doar noi doi pentru ca tot timpul mergem doar in grup”. Era o nevoie de-a ei si ideea nu era deloc rea. Am programat si am iesit. Lucrurile in cuplu sunt mai mai simple cand ambele parti stiu sa ceara in loc sa taca ca mutii si apoi sa izbucneasca : “TU NU MA INTELEGI!”. Pai vorbeste si am sa te inteleg.
  1. 6. Accepta ca sunt lucruri pe care cei din jur nu ti le pot da
Sa stii ca sunt lucruri pe care partenerul le poate da dar la fel sunt si lucruri pe care nu le poate da. Daca ii ceri mai mult decat poate da, se va rasfrange foarte negativ asupra relatiei. In cazul nostrum, prietena mea fiind dintr-un oras diferit de sarbatori ii face mare placer sa plece acasa la familia ei. Eu am chef sa stau cat mai singur, sa ma uit la filme, sa citesc, sa manc, sa dorm si sa fac doar ce vreau eu. Fiecare dintre noi are nevoi diferite. La inceput, era scandal pe tema asta. De ce nu merg la familia ei? Evident ca am fost, dar nu atat cat ar fi vrut ea. Pana la urma ne-am inteles. Eu nu ma supar ca petrec Craciunul singur, tu nu te superi ca nu sunt cu tine si familia ta. Amandoi ne simtim bine si relatia noastra e mai puternica decat oricand. Pentru ca nici eu u ii cer sa renunte la familia ei, nici ea nu imi incalca nevoia mea fundamental de intimidate.
Daca eu sau ea am insista si am cere mai mult decat poate celalalt da, s-ar duce totul de rapa.
  1. 7. Sa faci tot posibilul sa ai banii tai.
Acesta e iar un aspect VITAL. Daca doar unul are bani permanent, relatia nu mai e relatia pentru ca unul devine dependent de celalalt. Despre asta poate intr-un articol viitor pentru ca merita o atentie sporita. Ideea e ca daca nu ai banii tai e un mare semnal de alarma pentru tine si ar trebui sa incepi sa lucrezi la aspectul asta chiar acum.
  1. 8. Sa inveti sa pastrezi ambele perechi de parinti AFARA din relatia ta.
Asta e simpla. PArintii sunt minunati dar nu au niciun cuvant de spus in relatia voastra. Nici ai tai si nici ai lui. Asta se discuta de la inceput si e iarasi vital pentru bunul mers al relatiei. Evident, parintii isi dau tot timpul cu pararea insa ei daca au idei, sa le implementeze in viata lor. In a ta o sa traiesti cum simti tu ca e bine iar daca faci ceva gresit, vei invata din experiente si vei stii mai bine alta data.
E inadmisibil ca parintii sau ai tai sau ai lui sa isi bage botul in relatia voastra. Evident, trebuie sa existe respect, sa fiti uniti si sa petreceti timp impreuna( daca e posibil). Daca asta nu se poate, relatia e pe primul loc si asta trebuie sa fie clar de la inceput.
  1. 9. Eu imi platesc prietena ca sa gateasca. 600 de ron pe luna.
Ne-am decis sa mancam sanatos. Eu nu vreau o prietena bucatareasa sau menajera. Vreau o femeie puternica langa mine. De aceea, niciodata nu am cerut in mod expres ca ea sa gateasca. Mancam in oras sau gasim alte solutii dar timpul si energia ei nu vreau sa mearga decat acolo unde ea se dezvolta si devina o persoana mai buna si mai puternica. Apoi am decis sa mancam sanatos si trebuia sa mancam gatit in casa. Am vrut sa angajez cu un prieten o bucatareasa desi prietena mea gateste foarte bine. Am avut o discutie si a spus ca ea poate sa faca asta. Am decis sa o platim si acum si eu si prietenul meu si iubita mea mancam sanatos, iar ea castiga bani pentru timpul si energia pe care le investeste in gatit. ( care nu e o activitate foarte productiva).

Iti spun asta ca sa iti dau o tema de gandire.

Cea mai importanta lectie pe care vreau sa ti-o transmit este:
Invata ca si cum ai fi un copil mic. Lasa prejudecatile, presupunerile, convingerile. Numai presupune ca le stii pe toate si nu permite partenerului sa creada ca le stie.
Fii curajoasa. Pune carile pe masa si provoaca o dezbatere. La sfarsit amandoi va veti simti mai bine si daca e sa ramaneti impreuna, veti ramane cu lectiile invatate. Daca pleaca, inseamna ca tu esti devina si nu sti sa pretuisti ce ai langa tine sa ai asculti sfaturile etc.
Poate stii ca oamenii se intalnesc ca sa invete lectii unii de la altii. Asa am facut si noi. Si asa sper sa faci si tu.
Pastreaza-ti mintea deschisa si devino o femeie puternica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu