Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

luni, 23 mai 2011

Descopera ce stil de atasament are barbatul tau ca sa afli cum vrea sa fie iubit

Cele trei tipuri de atasament dupa care functionam in relatiile de iubire
Stiai ca, barbatii si femeile vor sa se casatoreasca din iubire?
In 1967, la intrebarea:” V-ati casatori cu cineva care are toate calitatile, dar pe care nu-l iubiti?” 80% dintre barbati si femei au raspuns ca, nu s-ar casatori cu cineva de care nu sunt indragostiti.
Mai departe, m-am inspirat din experimentul lui Bowlby din 1969 ca sa trasez niste corelatii intre felul cum a fost crescut un barbat si stilul sau de a iubi si a se lasa iubit la maturitate.
E limpede pentru toata lumea ca in relatii nu facem decat sa repetam acelasi tipar pe care l-am trait in copilarie. Si smecheria in identificarea stilului de atasament manifestat de partenerul tau este ca te fereste de surprize neplacute, deoarece modalitatea in care iubeste si se lasa iubit, ramane o constanta in viata, nu se schimba, de la o relatie la alta.
Si acum o sa-ti descriu cele trei stiluri de atasament ca sa te intelegi mai bine pe tine si pe cel care intra sau se afla in viata ta amoroasa.
O sa incepem cu, stilul evitant:
“Ma descurc si singur, nu sunt dependent de o relatie.
Daca te apropii prea tare de mine te voi respinge si evita.
N-am incredere in iubire, fiindca nu mi-a fost predata aceasta lectie.
Este independent si prefera relatiile de scurta durata, unde nu se simte inghitit de partener.
Este un mare amant, are o parere buna despre sine, nu este anxios si nu se teme ca ar putea fi parasit, fiindca asta-i arma lui numara unu, sa evite femeile si angajamentul pe termen lung.
Dorintele de intimitate sunt canalizate spre sexualizate, sa ma simt bine acum, fara sa dau socoteala mai tarziu.”
Cunosti pe cine cu un stil de atasament evitant? Pe el? Pe tine?

Stilul securizant

“Am nevoie de un partener acre sa-mi satisfaca nevoile, poftele si placerile.
Am incredere in oameni, in relatii si in iubire.
Imi place sa-mi cosntruiesc relatii bazate pe un schimb sanatos.
Ma simt bine cand stiu ca altii au nevoie de mine pentru ca si eu am nevoie de atentie si iubire.
Nu-mi este teama ca voi fi parasit, din contra, ma simt bine in intimitate.”
Esti cumva intr-o relatie cu un stil securizant?

Stilul anxios-ambivalent

“Daca ma apropii de tine mi-e teama ca ma vei respinge.
Sunt atras de tine dar in acelasi timp mi-e teama ca ai putea sa ma ranesti.
Am nevoie sa stiu ca valorez in fata ta, sa-mi raspunzi prin confirmari mereu.
Ma gandesc adesea ca partenerul ma insala, nu ma iubeste si nu vrea sa stea cu mine.
Imi doresc relatii profunde cu partenerul, insa aceasta dorinta ii sperie si ii indeparteaza.
Traiesc cu teama ca voi fi respins si parasit.”
Ti se intampla sa-ti sara inima din piept la gandul ca iubitul tau ia masa cu-o colega de serviciu?

Esti tipul care indeparteaza barbatii din viata ta?
Esti tipul preocupat ca vei fi parasita si-nlocuita de o alta?


Acum, ca stii ce stil de atasament ai, poti sa afli mai usor cum iubeste si cum se asteapta un barbat sa fie iubit.


Inainte de a-ti construi o relatie cu-n barbat trebuie sa-ti construieste o relatie cu tine. Si cu cat stii mai multe despre tine, cu atat mai multe vei descoperi si la partenerul tau. Astfel, nu vor mai trece luni de iluzie ca sa-ti dai seama ce fel de barbat ti-ai bagat in pat si-n suflet. In cautarea unui barbat cu care sa legam un angajament pasional si intim ne lovim de foarte multe incompatibilitati care se arata la fata de abia cand indragosteala se consuma. Si ca sa nu mai pierzi vremea, eu zic sa te folosesti de aceste stiluri de atasament ca mai apoi sa poti construi scheme de actiune si de buna functionare in cuplu.

In urmatorul material o sa-ti descriu abordarile si strategiile potrivite pentru fiecare stil de atasament in parte, respectiv, cum sa te comporti cu-n evitant, anxios si securizant ca sa-l cuceresti si pastrezi.
Iti doresc succes si multa iubire!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu