Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

luni, 21 iunie 2010

FRUMOASA SI BESTIA…DIN OGLINDA

De fiecare data cand ploua, Bucurestiul se transforma intr-un haos. Vacarm de claxoane si o mare de oameni agitati si nervosi, zgribuliti sub umbrele. Daca privesti in jur, toata lumea se comporta de parca vremea le-ar dicta starea de spirit. Antipatici, grabiti, furiosi ca planurile le-au fost zadarnicite. “Am intarziat”, se plang workaholicii la unison. “Vai, mi s-a stricat parul si uite si tu in ce hal mi-am murdarit trenciul de la Burberry”, murmura cate o domnisoara, a carei unica grija este sa evite baltile cu agilitate. Unde mai pui, ca sub cerul mohorat, necazurile se acutizeaza, femeile isi ies din minti si intra in depresie. Sa fie oare ploaia de vina sau golul care ne macina sufletul? De ce ne ferim sa recunoastem ca nu suntem implinite? De ce cautam mereu un tap ispasitor?

Am fost intodeauna de parere ca negarea este prima reactie atunci cand avem o problema. “Sunt meteodependenta”, imi tot repeta o prietena. “ Daca as trai intr-o tara cu mai mult soare, viata mea ar fi altfel.” Din pacate, cand gradele termometrului cresc, nu intrezaresc nicio schimbare in ceea ce o priveste. Cu aceeasi privire trista, cu aceeasi apatie, imi marturiseste alte neajunsuri- pe care de data aceasta, i le-a provocat natura. “Daca eram mai inalta..Daca eram si eu mai slaba…Daca aveam corpul in forma de clepsidra…Daca aveam sanii mai mari…Daca nu aveam tenul gras…Daca aveam ochii verzi…Viata mea ar fi fost altfel.”, repeta ca o moara stricata, oglindindu-se in orice vitrina ii iese in cale, pipaindu-si colaceii de pe burta sau ciupindu-si picioarele sa imi arate celulita. Sa nu iti fie rusine daca te regasesti in cuvintele ei. Poate nu s-a gasit nimeni sa te indrume, poate timpul sau banii nu ti-au permis sa ajungi la un nutritionist, sa mergi la sala, poate ai pierdut sirul kilogramelor si te-ai descurajat… Te inteleg si iti gasesc circumstante atenuante. Dar daca vei continua sa imi citesti articolul, sa stii ca nu ma aii nici o scuza. Si tine minte! Nu ne nastem frumoase, dar putem deveni frumoase. Ingrijindu-ne atat de suflet, cat si de trup.

O sa o las pe Andreea sa te ghideze, sa te ajute sa gasesti calea cea buna, pentru a evolua. Pentru a fi puternica.. Pentru a-ti castiga independenta. Ea e experta, ea stie sa vindece ranile sufletului, mai bine ca nimeni altcineva. O spun din proprie experienta. Candva, am fost o cititoare ca si tine, care cauta sprijin, care tanjea dupa un aliat. Invatamintele ei m-au adus pe linia de plutire. Eu sunt aici sa o secondez, sa ii completez munca. Frumusetea pleaca intotdeauna din interior, dar trebuie desavarsita si in exterior. Increderea in tine insati este cel mai puternic afrodisiac. Cea mai eficienta arma de seductie. Dar crede-ma ca oricat efort ai face sa te impaci cu tine, sa te izbavesti de complexele tale, nu vei reusi atata timp cat ai acelasi stil de viata vicios. Nu faci sport, nu dormi suficient, infuleci tot ce iti cade in mana, te rasfeti cu dulciuri, nu iti hidratezi pielea, nu bei apa? Nu te astepta atunci sa te transformi intr-o zana .Bineinteles, reciproca este de asemenea valabila. Te ingrijesti de trupul tau, dar nu ratezi nicio ocazie de a te plange ca nu arati asa cum iti doresti tu? Ei bine, atunci sa nu te miri ca barbatii te percep ca fiind urata. Iar daca te-ai obisnuit sa fii consolata de catre prietenele tale, sa stii ca oricate vorbe bune ti-ar spune, oricat te-ar incuraja, tu esti tot grasa, pitica, nasoasa, acneica..Tu singura iti faci cartea de vizita.

Ti s-a intamplat vreodata sa vezi un cuplu, tinandu-se de mana si sa te cutremuri de indignare ca el este mult prea frumos ca sa umble cu una ca ea? Te-ai revoltat ca prietena ta, desi nu arata la fel de bine ca tine, are un iubit care se topeste doar cand o vede? Care o divineaza? Probabil, ele nu ii atrag zilnic atentia asupra defectelor lor corporale. “M-am ingrasat!”, “ Am fundul mare!”, “Am celulita”. In plus, probabil ele nu arunca vina asupra barbatului lor. “Inainte sa te cunosc pe tine, eram mult mai slaba. “Din cauza ta, nu ma mai incap hainele. “Din cauza ta, mananc. Sunt prea stresata.” Iti suna cunoscut? A sosit timpul sa iti asumi faptele. Nu ti-a bagat nimeni mancarea pe gat, cu forta.

Partenerul tau nu te sustine? Te repezeste cand i te plangi ca nu mai ai silueta de alta data? Sau iti aduce prajituri si cand te aude ca esti la dieta, iti inchide gura cu un “Eu te iubesc oricum, iubi”? Declaratia lui iti da aripi si gandesti ca esti indreptatita sa mai ceri o inghetata. Spune-mi insa de ce te te doare ca ii fug ochii dupa filiforme? Sa fie oare din cauza ca stii ca te minte frumos? Ca-n realitate, ar vrea sa ai alte proportii?

Aud tot mai des femei plangandu-se ca povestea lor de dragoste a prins iz de mucegai. Ca pasiunea a lancezit, ca el vine tarziu acasa, ca e absent, ca nu asculta, ca nu ii pasa, ca nu mai da niciun semn ca si-ar dori o seara magica si picanta. Solutia? Fa-ti un dus, spala-te pe dinti, spala-ti parul, da-te cu o crema, parfumeaza-te, fa-ti pedichiura, epileaza-te si nu il mai astepta in pijamalele tale ponosite sau in tricoul lui xxl. Si asta pentru totdeauna de acum incolo. Reguli de bun simt, atat de uzuale, intr-adevar pe care ma indoiesc ca nu le stii. Am fost insa socata sa aflu cate femei le incalca. “Cateodata, vin atat de obosita ca pic franta.”, mi-au pretextat cateva curajoase care au recunoscut ca mai trec cu vederea igiena in favoarea somnului. Si atunci mai e de mirare ca sotul/iubitul nu sta treaz langa o asemenea femeie?

Respecta-te! Inainte de a fi mama si sotie, nu uita ca esti femeie. Fa-ti timp pentru tine. Nu mai chiuli de la sala, de la aerobic sau comanda-ti un dvd cu exercitii acasa. Iesi in parc, plimba-te, inoata. Pielea flasca nu prea indeamna la atingere, nu crezi? Tonifiaza-te! Barbatilor le plac mai mult formele, decar volumele. J

Nu te amagi. Nu vreau sa cazi in cealalta extrema. Nu te vreau anorexica. In meseria mea-ca beauty editor la una dintre cele mai bine vandute reviste pentru femei din Romania- am intalnit domnisoare si doamne deopotriva care se infometau, se dadeau de ceasul mortii sa poarte marimea zero. Imi cer iertare daca jignesc pe cineva, dar exceptand boala, consider ca o femeie -atat de slaba incat ii numeri coastele- se mandreste cu greutatea sa intrucat nu prea mai are cu ce altceva sa iasa in evidenta.

Asadar, te vreau sanatoasa si atragatoare. Sigura pe tine si triumfatoare intr-o lume in care femeile au impus tot felul de norme ciudate, parca pentru a se sabota intre ele. Secretul frumusetii nu consta in picioare lungi, decolteu apetisant sau chip de inger. Cei din jurul tau te percep frumoasa cand zambesti, cand esti buna, cand iubesti si te iubesti. Impaca-te cu tine, pretuieste-te si impreuna, iti vom duce visul la indeplinire: vei arata asa cum iti doresti. Nu uita ca nu exista femei urate, ci doar femei neingrijite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu