Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

luni, 14 iunie 2010

Rolul si importanta backlink-urilor

Un site fara trafic este un site esuat si un factor de frustrare pentru proprietarul sau. Degeaba investim sute sau mii de euro intr-un site cu un design perfect daca nu il viziteaza nimeni si nu genereaza vanzari, sau nu isi atinge scopul pentru care a fost creat. Pentru asta e nevoie de vizitatori, adica de trafic. Cel mai bun trafic este cel adus de motoarele de cautare dar pentru ca site-ul tau sa fie vizibil in cautarile de pe Google de exemplu, trebuie ca site-ul sa treaca printr-un proces de optimizare (SEO). O componenta esentiala in aceasta ecuatie sunt backlink-urile.

Backlink-urile sunt linkuri de pe alte site-uri spre site-ul tau si sunt esentiale in procesul de optimizare a unui site pentru motoarele de cautare (SEO).

Despre importanta motoarelor de cautare si a traficului gratuit pe care acestea il aduc unui site, net superior altor forme generatoare de trafic, am mai discutat cate ceva asa ca nu o sa insist acum ci vom vorbi doar depre back-linkuri si importanta, relevanta lor.

Cum spuneam si mai sus, multi considera backlink-urile cea mai puternica tehnica SEO prin care iti poti urca site-ul in serps, adica in rezultatele pentru anumite cuvinte cheie, returnate de motoarele de cautare.

Aceasta idee este pe deplin intemeiata daca ne gandim ca Google considera un link similar unui vot de incredere, cu cat un site are mai multe linkuri spre el cu atat va avea o popularitate mai mare si va fi considerat de Google drept o autoritate in nisa lui.

Nu toate linkurile sunt la fel de importante, unele pot chiar sa dauneze site-ului spre care duc! Nu ma refer aici la linkurile cu atribut nofollow (desi pentru Google nu sunt importante tot sunt bune la ceva, aduc vizitatori directi si sunt luate in considerare de alte motoare de cautare mai mici), ci ma refer la caracterul site-urilor de pe care vin. De exemplu daca un site a fost penalizat de Google pentru promovarea unui continut ilegal sau imoral, si acel site are un link spre dumneavoastra, aveti sanse mari ca linkul respectiv sa va traga in jos, la fel si daca dvs. aveti un link spre un astfel de site. Acesta este un caz extrem in general linkurile de pe site-uri puternice, cu PR mare, cu trafic consistent sunt in general cele mai utile ca si linkurile de pe site-uri apropiate de cel al dumneavoastra, deci linkuri de la concurenta.

E aproape inutil sa ai link spre tine de pe o pagina unde exista 100 de linkuri spre alte site-uri, in schimb nu e inutil sa ai link de pe o pagina cu PR 0 sau chiar fara PR, in primul rand pentru ca in timp PR (page rank-ul) poate sa creasca, in al doilea rand pentru ca orice link este vazut de Google ca un vot pentru site-ul tau!

Acum exista o serie de tehnici de obtinere a backlink-urilor, nu toate sunt la fel de eficiente insa. Situatia cea mai fericita pentru promovarea unui site este atunci cand are linkuri de pe alte site-uri fara ca el sa gazduiasca la randul lui linkuri spre acele site-uri. Este situatia ideala si cea mai avantajoasa din punct de vedere SEO insa nu este tocmai usor de realizat si atunci ramane varinata link-exchange, adica schimbul reciproc de linkuri. Eu iti pun tine, tu imi pui mie. E mai buna decat nimic, daca tot apelati la ea incercati versiunea 3 way. Adica site-ul A pune link spre site-ul B iar site-ul B spre site-ul C, A si C apartinand aceluiasi webmaster, in felul asta se dribleaza reciprocitatea, ceea ce constituie un oarecare avantaj.

In fine directoarele web sunt o resursa importanta pentru orice webmaster, mai ales acele directoare care nu cer link inapoi, care ofera linkuri directe si mai ales daca sunt vazute cu ochi buni de Google. E o metoda excelenta de a obtine linkuri fara sa oferi nimic sau cel putin fara sa oferi linkuri pe site-ul tau, situatia cea mai avantajoaza asa cum ziceam mai sus.

Un alt aspect important este titlul si anchorul linkului, adica forma textuala pe care o vede vizitatorul uman. Este esential ca daca tintesti un cuvant cheie la care doresti sa rankezi bine in Google, sa folosesti acel cuvant pentru titlul linkurilor. De exemplu ai un site despre farmaceutica si doresti sa fii in primele afisari pe Google pentru cuvantul “farmacii”, iti vei construi backlink-uri cu titlul “Farmacii” si URL spre site-ul tau. Daca vei obtine suficiente linkuri incat sa bati concurenta, vei ajunge in primele pozitii pentru cautarea “farmacii” pe Google. Odata ce atingi pozitia tintita poti incepe batalia pentru alt cuvant cheie dupa acelasi model.

In linii mari: cu cat ai mai multe linkuri spre tine cu atat mai bine, cu cat ai mai multe linkuri de pe site-ul tau spre alte site-uri cu atat mai rau pentru tine. Exista insa unele nuante, linkurile de pe site-ul tau spre site-uri puternice sau spre site-uri cu un continut relevant si apropiat de tematica ta, te pot ajuta! Mai mult decat optimizarea interna cu meta-taguri, linkurile care vin spre tine de pe alte site-uri sunt hotaratoare in procesul de optimizare a unui site.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu