Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

luni, 28 iunie 2010

Transpiratia, antiperspirantele si deodorantele

Subiectul articolului de astazi este transpiratia…dap, TRANSPIRATIA! Cum de mi-a venit aceasta idee? Pai, dupa o sesiune de jogging, adica alergatura-prin-oras-cu-tot-felul-de-treburi-de-mi-a-iesit-limba-de-un-cot, mi-am dat seama ca transpiratia chiar e o problema care ar trebui sa ne preocupe ceva mai profund decat impiedicarea ei prin orice mijloc…de fapt, de ce impiedicarea ei? Dar sa o luam incetisor…
Ce este transpiratia? O definitie oficiala spune ca “Transpiratia este un proces fiziologic normal prin care glandele sudoripare elimina apa in care se afla dizolvate clorura de sodiu, uree, potasiu si materii grase. Rolul transpiratiei este acela de a regla temperatura corpului (procesul de evaporare al transpiratiei raceste pielea), dar si de a apara pielea de infectii si de a elimina celulele moarte.” La care, as mai completa eu, se adauga eliminarea toxinelor din organism…nu degeaba sunt recomandate saunele pentru detoxifierea organismului.
Problema apare atunci cand transpiratia este insotita de mirosurile neplacute, insa trebuie precizat ca nu transpiratia in sine este vinovata de acest lucru, ci bacteriile existente in mod normal de pielea noastra.
Parerea mea este ca metodele actuale de “improspatare” pun accentul total gresit pe impiedicarea intensiva a transpiratiei. Oameni buni, transpiratia e normala, e BENEFICA, nu ea trebuie impiedicata, ci doar mirosul indepartat.
Oricum, impotriva transpiratiei exista tot felul de deodorante si antiperspirante care de care mai nocive…o sa va spun si de ce. Antiperspirantele in special contin anumite substante despre care s-a descoperit ca au legatura cu aparitia cancerului mamar.
Aceste substante sunt parabenii si aluminiul, gasit sub forma unor compusi diversi.
Aluminiul este responsabil de blocarea transpiratiei motiv pentru care, toxinele, neavand pe unde sa fie eliminate, se acumuleaza la nivelul ganglionilor limfatici si sub forma de noduli mamari. Inca o chestie nociva despre aluminiu este ca s-a demonstrat legatura dintre cantitatea de aluminiu acumulata la nivelul creierului si aparitia bolii Alzheimer.
Parabenii, pe de alta parte, au rol de conservare si ceea ce e mai grav este ca aceste substante au fost descoperite in interiorul tumorilor mamare extirpate. De asemenea, atat parabenii, cat si aluminiul fac parte din categoria substantelor care influenteaza fluxul hormonal, iar celulele canceroase sunt foarte sensibile la aceste schimbari si isi pot accentua dezvoltarea.
Asadar este recomandat sa folositi un deodorant in locul antiperspirantului, preferabil natural, eventual homemade sau organic, deoarece produsele anti-transpiratie clasice sunt, in general, combinatii de deodorant-antiperspirant.
Pentru doritori, o sa ofer o reteta de deodorant homemade, foarte simplu de facut, care poate fi folosit atat pentru axila, cat si pentru picioare. Ingredientul minune in toate deodorantele facute in casa este bicarbonatul de sodiu care absoarbe toate mirosurile foarte, dar foarte bine.
Deodorantele pe baza de bicarbonat de sodiu pe ca le folosesc eu de ceva vreme sunt cele mai bune pe care le-am incercat pana acum si concluzia asta este trasa in urma unor zile cu adevarat pline si agitate, dupa care, in mod normal, mirosul meu nu ar mai fi fost a flori si parfum. Eeh, dar nu va ramane decat sa incercati si sa vedeti.
Un deodorant pudra foarte simplu se face din:
- 60% bicarbonat de sodiu macinat in rasnita de cafea
-40% amidon alimentar
Bicarbonatul de sodiu se pune intr-un recipient de la o fosta pudra (sau solnita draguta cu capac), se adauga amidonul si apoi 20-30 de picaturi de ulei esential.
Puteti face orice combinatie de uleiuri esentiale va place insa eu recomand sa includeti si salvia (reduce transpiratia) si tea-tree (este antimicrobian). Eu am folosit o combinatie de salvie, tea tree, menta si lamaie…foarte fresh.
Bicarbonatul de sodiu, dupa cum am zis, absoarbe mirosurile neplacute, iar amidonul absoarbe umezeala si pastreaza uleiurile esentiale; cam asa functioneaza chestia si…chiar functioneaza!
Ieri am facut un deodorant stick (gazduit de un recipientul unui deodorant mai vechi) pe care astazi l-am testat…si am avut prilejul perfect: o zi plina in care am umblat mult pe jos cu un soare foooaaarte prietenos dogorind deasupra…and guess what? it worked as well.
Pentru un deodorant spray o idee ar fi sa dizolvati bicarbonat si amidon in apa iar uleiurile esentiale intr-o lingura de alcool pe care sa o adaugati apoi peste apa, toate pastrate intr-un recipient spray care trebuie agitat bine inainte de utilizare. Pe mine nu m-a tentat niciodata ideea unui deodorant spray, insa poate o sa incerc maine, doar asa, ca sa va zic si parerea mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu