Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

sâmbătă, 26 iunie 2010

Esti dependenta de calculator?

Pana in urma cu cativa ani, biletele de amor erau pe hartie, cu mici stersaturi si ezitari. Acum, primesc e-mailuri, e-carduri si linkuri. As zice ca lumea in care traiesc s-a schimbat putin, pe ici, pe colo, in punctele esentiale.
Primul calculator, Colossus, a fost creat in 1943de catre englezii Eckert si Mauchly.
"Am inceput sa aud despre tot felul de lucruri ingrozitoare: violenta indusa de televizor, dependenta de calculator. Mi se pare cam ciudat sa nu mai depinzi de vointa ta, sa te lasi supusa de o masinarie? Ma revolt impotriva conceputului, dar ma las sedusa de jocurile pe computer. Daca as avea de ales, mi-as petrece toate momentele de relaxare la calculator. In afara de jocuri, ma fascineaza internetul, posibilitatile pe care le ofera. Nu mai stiu cine a scris Mandrie si prejudecata?; dau un search pe google. Constat cu surprindere ca scriu tot mai urat, parca am uitat grafia corecta. Tinde sa mi se pare ciudat, insa doar pe moment. Ma gandesc doar arareori, cu nostalgie, cum era sa primesti fotografii in plic, nu poze digitale."
Ana, 23 ani, Bucuresti

"Primul computer pe care l-am avut era folosit aproape in exclusivitate pentru jocuri. Intre favoritele mele era Sensible World of Soccer, care, desi nu era o culme a creatiei vizuale, m-a cucerit. Am descoperit apoi magia jocurilor colorate, cu peisaje si personaje aproape reale. Observasem ca jocurile pe computer imi ocupau cea mai mare parte a timpului: nu prea-mi mai venea sa ma intalnesc cu prietenii (nu terminasem nivelul III), lipseam de la cursuri, nici chef de facut bani nu prea mai aveam. Nu stiu prin ce minune am reusit sa scap de obsesie. Acum nu am calculator acasa, dar as vrea sa-mi iau. Insa acum am ajuns la alt nivel: vreau si internet acasa, sa ma pot juca un fascinant joc online..."
Borislav, 29 ani, Timisoara

"Cum ajung la serviciu, imi citesc repede e-mailul (este forma cea mai comoda de a pastra legatura cu prietenii). Am acceptat ca sotul meu sa plece sa lucreze peste hotare pentru ca stiam ca pot vorbi cu el prin intermediul camerei web si ca-i pot trimite oricand fotografii noi cu copilul nostru. Incetul cu incetul, relatia noastra de familie Tla departaret s-a stabilizat, de parca ar fi fost a doua noastra natura. Cand ajungeam acasa, deschideam e-mailul si-i povesteam lui Dan ce progrese a mai facut baiatul nostru, ce cuvinte noi a invatat si cum mi-a mers la serviciu. Imi placea sa-i relatez toate micile amanunte care ne ocupau noua viata; si el facea la fel. Am simtit cum s-a micsorat distanta si cum au disparut kilometri intregi, insa seara, cand ma asezam in pat, golul din suflet nu-l putea umple nici un e-mail si nici o imagine digitala. M-am bucurat cand s-a intors in tara si acum aproape ca nu mai folosesc calculatorul de acasa."
Andreea, 29 ani, Brasov

Simptomele dependentei Copiii tind sa-si petreaca tot timpul liber in fata calculatorului, eventual impreuna cu prietenii, daca au la indemana o retea de computere. Adultii obsedati de computer prefera sa minta in legatura cu numarul de ore petrecute in fata monitorului. Principalele cheltuieli din viata unui depedent sunt legate de obiectul "viciului": accesorii mai scumpe, banda internet mai larga, monitor mai performant.

Efecte fizice Sindromul de tunel carpian este principala problema pe care o va resimti o persoana care petrece multe ore la computer. Insomniile, tulburarile grave ale somnului sunt alte probleme de sanatate care vor aparea. Durerile de cap si problemele de ochi sunt, de asemenea, foarte comune in cazul dependentilor de jocuri. Neglijarea aspectului exterior si a masurilor de igiena: dinti cariati, par murdar, haine nespalate. Depresia, isteria si paranoia pot aparea in cazurile dependentilor cu "vechime".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu