Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

sâmbătă, 19 iunie 2010

Mierea – unul dintre cele mai sanatoase alimente

Zilele trecute am vazut un articol intr-o revista cu “Cele mai bune 13 alimente pentru sanatatea ta” si am urmarit toate alimentele enumerate, sperand ca cel care a scris articolul a inclus in top si mierea de albine…dezamagire totala. Asta e unul din motivele pentru care m-am ambitionat si mai tare sa pun eu accentul pe “miere” si de ce anume ar trebui ca fiecare dintre noi sa consume acest aliment si sub nici o forma sa nu-l considere un moft.

Erau enumerate in acel articol diferite fructe si legume (sanatoase de altfel), dar si vinul rosu si ciocolata neagra… produse pe care eu una as fi avut retineri sa le includ intre cele mai sanatoase alimente. Fiecare aliment are rolul sau si ideal ar fi ca noi oamenii sa stim mereu sa pastram un echilibru si sa consumam zilnic doar alimente sanatoase, insa agitatia si stresul zilnic ne indeparteaza tot mai mult de la acest ideal. Tocmai de aceea trebuie sa ne auto-educam sa ne hranim sanatos si sa alegem cu atentie produsele care le consumam, dar mai ales sa incercam sa eliminam ceea ce ne face rau.

Regula mea nr 1 este: eliminati pe cat posibil zaharul alb din alimentatia d-voastra si incercati sa-l inlocuiti 100% cu miere sau zahar brun. Pana nu s-a importat in Europa trestia de zahar, mierea era singurul indulcitor natural care exista. Mierea este un aliment pomenit in diferite scrieri egiptene si mai apoi romane, iar legendele vorbesc despre bauturile cu miere pe care zeii si le preparau pentru nemurire si pentru fertilitate. Vorbim de un produs natural, recunoscut pentru beneficiile sale inca din antichitate si bunicii nostrii cunosc si folosesc diferite retete naturiste pe baza de miere, miere si propolis, polen sau laptisor de matca. Pe noi ce ne impiedica sa profitam de beneficiile mierii ?

Daca regula nr. 1 este inlocuirea zaharului din alimentatie cu mierea, cea de-a 2 regula este aceea de a ne face noi singuri acasa diferite cocktailuri de fructe, seminte sau chiar legume cu miere, fiindca mierea ne ofera o sursa naturala de energie. Mie imi place sa testez astfel de combinatii naturiste cu miere, astfel ca o sa vi le recomand si voua si o sa va rog ca si voi, daca aveti retete proprii, sa mi le impartasiti mie si cititorilor.

Prima mea recomandare este salata cu miere. E vorba de salata verde (mai ales ca acum se gaseste din abundenta) pe care eu o condimentez cu un varf de sare, cu putin ulei de masline, putin otet de mere cu miere (sau doar zeama de lamaie) si o lingurita buna de miere poliflora (eu prefer poliflora in salata pentru ca e mai aromata), dupa care se amesteca foarte bine totul.

Daca nu stiati, salata verde ajuta la o digestie mai rapida, iar mierea prin enzimele care le contine faciliteaza si ea o mai buna digestie. Pentru cei care sufera de o usoara gastrita (cum sunt si eu), salata verde e cea mai buna alternativa la ridichi si ceapa verde. Salata verde cu miere se recomanda si pentru eliminarea toxinelor din organism. Combinatia de salata verde cu miere si ulei de masline poate fi un medicament natural impotriva constipatiei, salata impreuna cu cele 2 ingrediente ajutand procesul de digestie si eliminare.

Va rog sa incercati si voi sa preparati salata verde cu miere si ulei de masline si o sa vedeti ca nu e asa greu sa inlocuiti zaharul din alimentatie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu