Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

sâmbătă, 19 iunie 2010

Secrete de afaceri

In materie de afaceri multi dintre antreprenori tind sa devina tot mai egoisti si mai suspiciosi atunci cand e vorba sa-si impartasasca cu sinceritate experienta in domeniu. Se spune ca exista doua mari secrete in materie de afaceri:


1. Nu spune tot ce stii. :)

Revenind la lucruri mai concrete, cea mai dificila problema cu care se confrunta majoritatea afacerilor este plafonarea. Adica afaceri care se mentin pe linia de plutire dar nu depasesc niciodata un anumit prag, pur si simplu stagneaza si in fiecare an se afla cam in acelasi stadiu in care s-au aflat anul trecut. Cati dintre noi nu stim un magazin de cartier, un vanzator ambulant de inghitata sau un atelier de cizmarie care "de o viata" se mentin la aceiasi parametri de afacere plafonata, adica nici nu da faliment dar nici proprietarii ei nu s-au imbogatit. De multe ori acestia din urma depun un efort considerabil pentru dezvoltarea afacerii insa fara efecte vizibile.
Plafonarea lor se datoreaza in primul rand faptului ca nu fac schimbarile necesare. Fac exact aceleasi lucruri ale caror rezultate le cunosc dar spera ca de aceasta data lucrurile sa se schimbe, ori asta nu prea e un comportament rational. Nu este foarte logic sa faci mereu acelasi lucru dar sa astepti rezultate diferite.
Multi se tem de schimbare, activitatea lor a devenit o rutina si nu au curajul sa iasa din aceasta rutina, nu sunt capabili sa schimbe strategia afacerii lor. Iata secretul depasirii palfonarii : schimbarea strategiei de marketing a afacerii. Nu mai fa ce ai facut pana acum!
Pe scurt schimbarile necesare dezvoltarii afacerii se pot rezuma la : 1. Schimbarea mentalitatii. Gandeste la un alt nivel, gandeste in stil mare. Motiveaza-te interior pentru a atinge noile obiective.


2. Invata noi aptitudini necesare atingerii noului nivel impus.

Afacerile de sute de mii sau milioane de dolari nu se pot ghida dupa aceleasi strategii de marketing ca si afacerile de mii de dolari. Asadar adopta strategii pe masura.


3. Imbunatateste-ti oferta.

Daca vrei mai multi clienti sau un pret mai ridicat atunci si valoarea pe care o oferi trebuie sa fie mai mare. Niciodata nu trebuie uitat ca piata nu doreste produsele sau serviciile tale ci doreste efectele lor! Satisfactiile pe care aceste produse si servicii le creaza.


Al 4 lea si poate cel mai important secret de afaceri este acela ca nu exista un secret de afaceri! Chiar daca afirmatia poate parea paradoxala, nu exista o reteta universala a succesului, exista principii general valabile dar nu si o reteta practica concreta, acesta e si motivul pentru care multi au obtinut succesul financiar de pe urma unor afaceri deosebit de diverse, de la tehnologie IT, la constructii sau mass-media. Totul se bazeaza pe experimentare si capacitatea de adaptare, adica de schimbare. Un om de afaceri de succes va trebui sa le stapaneasca pe amandoua.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu